مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این سازمان آماده مشارکت در توسعه و افزایش گیت های ورود و خروج مسافری و خودرویی گمرک بازرگان جهت تسهیل در تردد ورفع معطلی مسافران از این گمرک است.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹ 23 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حسین گروسی در حاشیه جلسه کمیته افزایش درآمد و کمیسیون جهش تولید وصادرات منطقه افزود: هدف از این جلسه تسهیل تولید و افزایش صادرات است.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین منطقه آزاد ماکو و گمرکات بازرگان وپلدشت  شکل گرفته است افزود:‌ به دنبال این هستیم که با رفع مشکلات و مسائل موجود، جهش تولید و افزایش صادرات را دراین منطقه تسهیل کنیم که به تبع آن افزایش درآمد منطقه را شاهد باشیم.

گروسی با اشاره به اینکه عملیات محصور سازی منطقه به اتمام رسیده است خاطرنشان ساخت:‌ ساختمان های مورد نیاز گمرک در گیت ورودی نیز آماده واگذاری به گمرک است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد:‌ این سازمان همچنین آماده مشارکت در فاز سه توسعه گمرک از جمله احداث سردر و سیما و منظر گمرک می باشد.

وی با بیان اینگه گمرک بازرگان، گمرک تخصصی خودروهای سنگین می باشد ادامه داد: ایجاد گمرک تخصصی خودروهای نیمه سنگین و  سواری را پیگیری می کنیم و نیز  هوشمندسازی گمرک بازرگان نیز در دستور کار قرار دارد.

گروسی به تفاهم روئسای جمهور ایران و ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: بازارچه مشترک ساری سو می تواند محل خوبی برای عرضه کالای همراه مسافر باشد که از خروج مسافران و گردشگران خرید به کشور ترکیه نیز جلوگیری می شود.

وی در پایان از انتخاب منطقه‌ آزاد ماکو به عنوان منطقه تخصصی ارتباط با کشورهای اکو خبرداد و اظهارداشت: ماکو محلی برای ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورهای اکو معرفی شده و بزودی جاده ای به نام اکو در این منطقه نامگذاری می شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در طرف گمرک گوربلاغ ترکیه، عملیات تشریفات گمرگی ۸ دستگاه کامیون ورودی و ۸ دستگاه کامیون خروجی همزمان انجام می شود لذا  باید این تسهیلات در طرف ایران نیز ایجاد شود.

خالد جنگجو افزود:‌ با سرمایه گذاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و طرح جامع گمرک و همراهی سازمان منطقه آزاد، زمینه تسهیل و تردد کامیون های حامل کالا را فراهم می کنیم.

وی با تقدیر از سازمان منطقه آزاد ماکو به جهت تامین و احداث انبارها و تیرپارکهای مورد نیاز جهت استقرار کامیون های حامل کالا که باعث رفع صف طولانی کامیون ها شده اظهار داشت:‌ صاحبان کالاها و واحدهای تولیدی مستقر در منطقه مسائل و مشکلات خود را به حوزه نظارت گمرکات منعکس نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار