کد خبر: ۱۱۵۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 22 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 03/12/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------


کشف 100کيلوگرم ترياک // هلاکت و دستگيري 2 قاچاقچي موادمخدر در نکا 

فرمانده انتظامي استان مازندران از هلاکت و دستگيري 2 قاچاقچي مواد مخدر و کشف 100کيلوگرم ترياک در عملياتي ضربتي توسط ماموران پليس در شهرستان نکا خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سردار حسن مفخمي شهرستاني درتشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبر مبني بر حمل مواد مخدر توسط 2 قاچاقچي مواد مخدر با يک خودروي سواري سمند سرقتي از محور ورودي استان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت، ماموران کلانتري11و يگان امداد شهرستان نکا، پس از انجام تحقيقات پليسي و بررسي هاي ميداني، خودروي مورد نظر را حين تردد در محور ورودي اين شهرستان شناسايي کردند .

سردار مفخمي شهرستاني، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي، ماموران در اقدامي عملياتي خودروي مورد نظر را که قصد داشت از محل متواري شود در اقدامي عملياتي متوقف کردند .

اين مقام انتظامي، اظهار داشت: سرنشينان اين خودرو که در محاصره ماموران پليس قرار گرفته بودند با استفاده از اسلحه اي که در اختيار داشتند اقدام به تيراندازي به سمت ماموران کردندکه ادامه اين درگيري منجر به هلاکت يکي از متهمان شد و جراحت يکي ديگر از آنان از ناحيه پا شد .

فرمانده انتظامي استان مازندران، افزود: فرد مصدوم توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل و در بازرسي از خودروي آنان 100 کيلوگرم مواد مخدر ترياک کشف شد.

سردارمفخمي مبارزه با مواد مخدر را يکي از ماموريت هاي اصلي پليس برشمرد و با بيان اين که مواد مخدر مهمترين عوامل بروز ناامني ها در جامعه است، خاطرنشان کرد: هدف پليس در مبارزه با اين معضل اجتماعي توجه به بحث پيشگيري و پاکسازي چهره جامعه از آلودگي ها و ناهنجاري هاي اجتماعي ست .

فرمانده انتظامي استان مازندران در خاتمه، گفت: هر چند ماموريت فرماندهي انتظامي در بحث مواد مخدر اقدامات مقابله اي است، اما بايد با فرهنگ سازي هاي مناسب از ابتلاء جوانان به اين معضل جلوگيري شود که براي دستيابي به اين مهم همکاري همه دستگاه ها و نهادهاي اجرايي همسو در امر پيشگيري از مواد مخدر الزامي است.

---------------------------------

دستگيري کلاهبردار مجازي در حال فروش اموال مالباختگان

جانشين انتظامي استان مازندران از دستگيري يک شياد فضاي مجازي در حال فروش اموال مالباختگان و کشف 10ميليارد ريالي اموال کلاهبرداري شده خبر داد.

دران در پي دريافت چند فقره پرونده در خصوص کلاهبرداري در فضاي مجازي با استفاده از رسيد سازهاي جعلي،برربه گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سردار سيد موسي حسيني در تشريح اين خبر بيان داشت : ماموران پليس فتاي مازنسي موضوع را بصورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي از شناسايي يک کلاهبردار حرفه اي که با استفاده از رسيدسازهاي جعلي و تطميع مردم به بهانه هاي مختلف در فضاي مجازي از شهروندان کلاهبرداري و با پول آنان از فروشگاههاي معتبر خريد مي کرد خبر داد و افزود : ماموران پليس فتا پس از هماهنگي با مرجع قضايي در اقدامي غافلگيرانه متهم را در حال فروش اموال کلاهبرداري شده ،دستگير کردند.

سردار حسيني از کشف يک دستگاه گوشي تلفن همراه ، 20عدد کارت ملي و کشف کلاهبرداري نقدي از مردم به مبلغ 10ميليارد ريال از شهروندان سخن به ميان آورد و تصريح کرد : ماموران پليس فتا در بازرسي دقيق از مخفيگاه متهم نيز 5 دستگاه تلويزيون،يک دستگاه موتورسيکلت،2تخته فرش،3عدد اسپيکر،يک عدد سينما خانواده و مقاديرزيادي لوازم خانگي که با کلاهبرداري از شهروندان از فروشگاه ها خريداري شده بود، را کشف کردند.

جانشين انتظامي استان مازندران در پايان خاطرنشان کرد : شهروندان فريب تبليغات کلاهبرداران را در فضاي مجازي نخورند، و در حين خريد با اطلاعات کامل سعي کنند از فروشگاههاي معتبر مجازي و درگاه هاي معتبر خريد کنند تا قرباني کلاهبرداران حرفه اي نشوند.

---------------------------------

سارق سيم برق با 11 فقره سرقت در محمودآباد 

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري سارق حرفه اي سيم و کابل برق با 11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود حسين زاده" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم و کابل برق در شهرستان محمودآباد، بررسي موضوع بصورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي در ادامه با بيان اين که ماموران انتظامي در پي انجام اقدامات تخصصي و تلاش مداوم موفق شدند يک سارق را با يک دستگاه خودرو درحين سرقت  دستگير کنند، افزود: در استعلام هاي صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه اي و سابقه دار است.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد ضمن بيان توقيف خودروي سارق بهمراه آلات و ادوات جرم تصريح کرد: اين سارق حرفه اي در بازجويي هاي به عمل آمده به 11 فقره سرقت سيم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ حسين زاده با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي  تحويل مرجع قضايي شد،افزود: تعامل بين مردم و پليس موجب بوجود آمدن امنيت پايدار خواهد شد.

---------------------------------

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق و توقيف يک خودروی  نيسان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران کلانتري 13در مسير حوزه استحفاظي به يک خودروي نيسان حامل چوب مشکوک شدند.

وي، افزود: ماموران کلانتري 13 خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آنها2تن چوب که به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان ساري برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با بيان اينکه در اين اقدام راننده خودروي نيسان به اتهام قاچاق چوب دستگير شد،تصريح کرد: محصولات قاچاق کشف شده با تشکيل پرونده به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

پليس اجازه نداد 300کيلوگرم گوشت خوک وارد سفره هاي مردم شود

سرپرست انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف 300 کيلوگرم گوشت خوک و دستگيري يک متهم در خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "صدرا عبدي" با اعلام اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر حمل گوشت قاچاق در شهر پل سفيد توسط يکي از راننده هاي خطي ، بلافاصله موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران کلانتري 11 پل سفيد قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتري پل سفيد با انجام اقدامات اطلاعاتي خودروي حامل گوشت قاچاق را شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي آنرا توقيف کردند.

سرهنگ عبدي از کشف 300کيلوگرم گوشت خوک در بازرسي از خودروي توقيفي خبر داد و در ادامه بيان داشت: ماموران در اين اقدام راننده خودرو را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند.

---------------------------------

کشف2 کيلوگرم مواد مخدر ترياک در"آمل"

ماموران انتظامي شهرستان آمل از يک قاچاقچي مواد مخدر 2 کيلوگرم ترياک را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس؛ ماموران انتظامي شهرستان آمل در پي کسب خبري مبني بر توزيع مواد مخدر توسط يک قاچاقچي مواد مخدر  بررسي موضوع را بصورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

ماموران پس از انجام تحقيقات پليسي و بررسي هاي ميداني موفق به شناسايي يک متهم که اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر در اين شهرستان را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضايي دستگير کردند.

گفتي است که ماموران انتظامي آمل در بازرسي از مخفيگاه متهم دستگير شده يک کيلو و 800 گرم ترياک ، 200 گرم سوخته و يک دستگاه ترازو مخصوص توزين مواد مخدر راکشف کردند. 

---------------------------------

کشف 2 هزار ليترسوخت قاچاق در"آمل"

سرپرست انتظامي شهرستان آمل از کشف 2 هزار ليتر سوخت قاچاق و دستگيري يک قاچاقچي خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "حسين کيان مهر" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه بخش لاريجان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي جاده هراز به يک دستگاه خودروي حامل سوخت  مشکوک و جهت بررسي بيشتر آن را متوقف کردند.

وي بيان داشت: ماموران پس از هماهنگي قضائي در بازرسي از خودروي مذکور، مقدار 2 هزار ليتر سوخت قاچاق را کشف کردند.

سرپرست انتظامي شهرستان آمل افزود: در اين رابطه يک دستگاه خودرو توقيف و يک متهم دستگير که با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ کيان مهر خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار دارد و شهروندان در صورت دريافت هر گونه اخبار و اطلاعاتي از فعاليت قاچاقچيان ،موضوع از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند .


---------------------------------

کاميون حامل چوب قاچاق توقیف شد

رييس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از توقيف خودروي کاميونت حامل چوبهاي قاچاق به ارزش 2ميليارد ريال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سرهنگ محمد محمدپور در اين رابطه بيان داشت : ماموران پليس امنيت اقتصادي در راستاي مبارزه با مفاسد اقتصادي در پي انجام اقدامات پليسي و تخصصي از قاچاق چوب با يک دستگاه کاميونت جک در يکي از محورهاي ساري با اطلاع شدند.

وي از شناسايي خودروي کاميونت حامل چوب خبر داد و تصريح کرد : ماموران پليس امنيت اقتصادي با همکاري پليس آگاهي استان پس از هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه کاميونت جک را توقيف و در بازرسي دقيق از آن مقدار 3تن و 500کيلوگرم چوب قاچاق را کشف کردند.

رييس پليس امنيت اقتصادي استان از دستگيري يک قاچاقچي چوب در اين اقدام خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران ضمن انتقال خودروي توقيفي به پارکينگ پليس،در اين رابطه پرونده اي تشکيل و متهم را به مرجع قضايي معرفي کردند.

---------------------------------

چگونه فرزنداني مسئوليت پذير تربيت کنيم؟

تربيت صحيح فرزندان داراي اصول و تکنيک هايي است که در اين متن مهمترين آنها را مرور مي کنيم.

به گزاري خبرگزاري پليس، تلاش والدين براي اينکه خودشان الگو ي مناسبي براي فرزندانشان باشند مي تواند يکي از مهم ترين کارهاي باشد که در مسئوليت پذيري فرزندان نقش دارد.فرزندان با ديدن والدين و الگو گرفتن از انها در انجام کارهاي دشوار و ناخوشايند؛ مسئوليت پذيري را مي اموزند و با توجه به اينکه فرزندان کارها را کندتر از والدين انجام مي دهند و براي گذر از فعاليتي به فعاليت ديگر به زمان بيشتري نياز دارند،پس به آن ها فرصت بيشتري بدهيد تا بتوانند مسئوليت خود را به خوبي انجام دهند.

به چند نکته در اين خصوص اشاره ميکينم:

هم سويي و هماهنگي والدين :هماهنگي والدين در واگذاري مسئوليت به فرزندان اهميت بسيار زيادي دارد.پس پيش از وضع قوانين و اعلام مسئوليت ها به فرزند،حتما با هم هماهنگ باشيد و به توافق برسيد.

سپردن مسئوليت ها ي متناسب با سن فرزند:به فرزند خود مسئوليت هايي واگذار کنيد که مي دانيد از پس آنها بر مي ايد و با شرايط سني و توانمندي هاي او تناسب دارد.

تقسيم مسئوليت ها به بخش هاي کوچک:گاهي اوقات بزرگي مسئوليت مانع انجام آن مي شود ولي تقسيم آن به بخش هاي کوچک کمک مي کند تا فرزندتان به خوبي از عهده آن برايد.

آموزش چگونگي انجام مسئوليت ها:چگونگي انجام کار را به او بياموزيد و براي اطمينان از درک مسئوليت از او بخواهيد مفهومي را که دريافت کرده براي شما تکرار کند. نظارت مي تواند در افزايش حس مسئوليت پذيري نوجوانان به شدت کمک کند.

برنامه ريزي:انجام امور در زمان مشخص،قدرت به خاطر سپردن فرزند را افزايش مي دهد.بنابراين برنامه ريزي عاملي مهم براي تقويت احساس مسئوليت و استمرار انجام ان است.

وضع قوانين:قوانيني در خانه مشخص کنيد که رعايت انها براي همه الزامي باشد.به طور مثال گذاشتن لباس ها سر جالباسي،قرار دادن کفش ها در جا کفشي،تميز کردن حمام بعد از استحمام

تکرار مسئوليت ها:گاهي اوقات فقط با يک کلمه،مسئوليت ها را ياد اوري کنيد تا در ذهن فرزنداتان تثبيت شود و تداوم پيدا کند.

تشويق و تحسين در برابر انجام مسئوليت:اگر فرزندتان مسئوليت را که به او واگذار کرده ايد به خوبي انجام داد از او تشکر و قدر داني کنيد.

اعطاي استقلال به فرزند:دادن استقلال منطقي و با نظارت باعث افزايش مسئوليت پذيري فرزند مي شود.استقلال و مسئوليت رابطه تنگاتنگي دارند.اگر به نوجوان مسئوليت بدهيد اما استقلال در تصيمي گيري ندهيد نمي تواند مسئوليت پذير شود و در مقابل،اگر به او استقلال بدهيد اما احساس مسئوليت نداشته باشد بايد منتظر حادثه اي ناخوشايند باشيد.

عدم تحقير و سرزنش در کوتاهي ها:اگر فرزندتان گاهي در انجام مسئوليت خود کوتاهي کرد،او را شماتت نکنيد و به جاي آن دليل انجام ندادن مسئوليت را جويا شويد.

بيان مسئوليت به شکل واضح،شفاف و کوتاه:از عبارت هايي مثل (چقدر خوب مي شود اگر کمک کني)،(ممکن است)،(مي شود)،(ميتواني)و..استفاده نکنيد و به از عباراتي مثل (کمکم کن تا سفره را پهن کنيم)استفاده کنيد.

مواجه شدن فرزند با پيامدهاي منطقي بي مسئوليتي:گاهي بگذاريد فرزندتان تجربه کند که اگر مسئوليت هاي خود را جدي نگيرد چه تبعاتي خواهد داشت مثلا دير بيدار شدن از خواب=نرسيدن به سرويس مدرسه =توبيخ اولياي مدرسه

پرهيز از بي ثباتي در برخورد با فرزند:قوانين و خواسته هاي خودتان از فرزندتان را مدام تغيير ندهيد و در وضع واجراي قواين جدي باشيد وقتي والدين قوانين وضع شده ي خود شان را جدي نمي گيرند،نوجوان تصور مي کند که اين قانون ها چندان اهميت ندارند و خود را موظف به انجام انها نمي بينند.

پرهيز از تقاضاي انجام مسئوليت درزمان نامناسب:وقتي از فرزندتان در خواست مي کنيد تا مسئوليتي را ايفا کند توجه کنيد که او به حيث جسمي يا روحي براي اين کار آماده باشد مثلا زماني که نوجوان در حال تماشاي يک فيلم جذاب است وقت مناسبي براي ياداوري مسئوليت ها نيست.

ترس از ايجاد تنش با نوجوان:گاهي والدين آن قدر از واکنش نامناسب فرزندشان پرهيز مي کنند و نگران هستند که ترجيح مي دهند خودشان کارها و مسئوليت هاي انبوه را تنهايي به دوش بکشند.

ترس و نگراني هاي بي جا:نگراني ها افراطي وبي دليل والدين هميشه اسيب زننده است و مسئوليت پذيري نوجوان را با اختلال مواجه مي کند. مانند مادري که چون نگران است فرزندش بي دقتي کند و دستش را بسوزاند،از او نمي خواهد تا ظرف غذا را از اشپزخانه به سر سفره بياورد.يکي از ترفنداي موثر در مسئوليت پذيري فرزندان در نظر گرفتن پاداش براي آن هاست البته اين ساختار را براي مدت کوتاهي بايد اجرا کرد وپس از دروني شدن حس مسئوليت پذيري بايد آن را به تدريج حذف کرد.

سروان رضا قاسمي کارشناس ارشد روان شناسي مشاوره و مددکار اجتماعي کلانتري 11 شهرستان مياندورود 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار