شهردار منطقه ۱۵ گفت: در راستای تحقق وعده توسعه خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در جنوب شرق پایتخت، کلنگ خطوط ۸ و ۹ مترو، پیش از پایان سال در منطقه ۱۵ به زمین می‌خورد.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 22 February 2024

به گزارش تابناک تهران، محمد شیری با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال دو خطوط مهم مترو در منطقه ۱۵ کلنگ‌زنی خواهد شد، اظهار کرد: این اقدام در راستای پیگیری مطالبه شهروندان و تحقق وعده‌ای است که یک‌ماه پیش برای توسعه خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در جنوب شرق پایتخت به شهروندان داده شد، که خوشبختانه به لطف خدا و همکاری حوزه‌های مرتبط به‌زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

به گفته وی، در این راستا نشست‌های مشترک مستمری طی این مدت با شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برگزار و زمینی برای تجهیز کارگاه در منطقه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

شیری با اشاره به اینکه تنها خط انبوه بر حمل و نقل همگانی در منطقه ۱۵، خط ۶ مترو تهران است که در منتهی الیه بخش غربی منطقه واقع شده و تاثیر قابل توجهی برکاهش ترافیک محدوده ندارد، افزود: طرح راه‌اندازی خطوط ۸ و ۹ مترو تهران و اتصال منطقه ۱۵ به شبکه ۳۰۰ کیلومتری شهر تهران نقش بسزایی در کاهش ترافیک جنوب شرق تهران خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: با راه‌اندازی خطوط ٨ و ٩ مترو تهران تعداد ایستگاه‌های مترو از ۵ ایستگاه در خط ۶ به ١٣ ایستگاه در خطوط ۶ و٨و٩ افزایش می‌یابد که ایستگاه ترمینال بعثت تبادلی خطوط ۶ و ٨ و ایستگاه میدان بسیج تبادلی خطوط ٨ و ٩ به عنوان مهمترین ایستگاه‌های مترو در منطقه ۱۵ خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در تعامل با خطوط موجود، نه تنها اکثر قریب به اتفاق نقاط شهر را به لحاظ ترافیکی پوشش می‌دهند بلکه تاثیر بسزایی در فراهم شدن شرایط برای عدم استفاده غیر ضرور از وسایل نقلیه شخصی ایفاء خواهند کرد و سالانه از هدر رفتن صد‌ها میلیون لیتر سوخت‌های فسیلی که احتراق آن‌ها سبب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی است، جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار