بنیانگذار و امام جماعت مسجد شبانه روزی امام رضا علیه السلام گفت: مسجد سفارتخانه است و امام جماعت سفیر آن و مردم امت اسلام در مسجد هستند، ما سعی می‌کنیم در مسجد کار‌های خودمان را مطبوعاتی کنیم و مردم را از عملکرد خودمان در جریان بگذاریم.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 22 February 2024

شیخ علی واشقانی فراهانی، بنیانگذار و امام جماعت مسجد شبانه روزی امام رضا علیه السلام دهکده المپیک تهران، روز چهارشنبه (۲ اسفند) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار «تابناک» با اشاره به روند ساخت این مسجد، به تشریح اقدامات دینی، تربیتی، فرهنگی و ... آن و همچنین خدمت رسانی به مردم پرداخت.

وی در خصوص ساخت این مسجد اظهار کرد: به ذهنم رسید یک مسجدی را تاسیس کنم و پس از مدتی توفیق یافتم زمینی را از مسئولین در اختیار بگیرم و لذا با همکاری نیکوکار معززی ۵ خرداد ماه سال ۸۷ امور ساخت مسجد را کلنگ زدیم و به مدت یک سال ساخت عمرانی مسجد به پایان رسید و همان زمان پس از اتمام ساختمان مسجد ما سعی کردیم شبانه روز مردم بتوانند از فضای مسجد استفاده کنند.

موسس مسجد امام رضا علیه السلام با بیان اینکه درب این مسجد ۲۴ ساعته به روی مردم باز است گفت: افرادی که بدون محل اسکان هستند، چه مسافر و چه بی‌خانمان، می‌توانند در این مسجد شب را سپری کنند و لذا به گونه‌ای مدیریت کردیم که مسافران سطح کشور و بیمارانی که به تهران می‌آیند و توان اجاره هتل و مسافرخانه را ندارند از اسکان
حسینیه استفاده کنند و بی‌نهایت مردم از این عملکرد مسجد رضایت دارند.

علی واشقانی فرراهانی بنیانگذار مسجد امام رضا دهکده المپیک تهران

واشقانی فراهانی ادامه داد: این مسجد علاوه بر این خدمت، فعالیت فرهنگی جامع اعم از کلاس قرآن که روزهای چهارشنبه توسط استاد علی سبزعلی و همچنین قبل از ظهرها اکثر جلسات مادران و خواهران با مدیریت خانم نجفی و جلسات متعدد و حل اختلاف خانوادگی اقوامی قومی و مسائل گوناگون نیز دارد، همیشه در این مسجد برگزار می‌شود.

امام جماعت باید مظهر جاذبه مردم به مسجد باشد

مردم از امام جماعت انتظار دارند که آموزه‌های دینی و اخلاقی را با رفتار و عملش به آنها بیاموزد و خود پیشگام تخلق به اخلاقیات باشد. از سوی دیگر امام جماعت باید مطالعه کافی داشته باشد و در مسائل روز، صاحب اطلاعات کافی باشد تا بتواند متناسب با شرایط و نیازهای مخاطبان، سخنرانی کند و ارتباط قوی با همه بخصوص جوانان داشته باشد. همچنین امام جماعت باید در بیان مسائل سیاسی، دیدی فراجناحی داشته باشد و تعلق خاطرش به نظام اسلامی و ولایت فقیه باشد.

این فعال فرهنگی افزود: تداوم نظام جمهوری اسلامی در تعمیر و آبادانی مساجد و حضور مسئولان حکومتی در مسجد است؛ جذب مردم و حضور پرشور آن‌ها در مساجد هم به حضور مستمر امام جماعت بستگی دارد، چون امام جماعت، مدیر طبیعی مسجد است، آبادانی مسجد هم بستگی به او دارد. نکته دیگر اینکه، سعی کنیم با حضور در بین مردم، آن‌ها را نسبت به اسلام و این لباس و مسجد خوش‌بین کنیم؛ خودستایی نمی‌کنم، اما من خودم با مردم زندگی می‌کنم، به عنوان نفر اول در مسجد هستم و نفر آخر خارج می‌شوم. بزرگ‌ترین وظیفه ما در مساجد این است که جوان‌ها را جذب کنیم و به آن‌ها میدان بدهیم که نظر بدهند و کار کنند و البته از تجربیات بزرگسالان هم در اداره مسجد استفاده کنیم؛ در زمان پیامبر اسلام در جوار مسجد جایگاهی را پیامبر لحاظ کرده بودند به عنوان اصحاب صُفّه که مسافران و بیماران و از جاهای گوناگون می‌آمدند و پیامبر آنها را پذیرایی می‌کردند. سعی کنیم از این تریبون آیات و احادیث را به مردم ارائه کنیم، چون مردم برای شنیدن این مطالب همیشه علاقه‌مند هستند.

شیخ علی واشقانی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه تا به حال مشکلی در خصوص امنیت و یا مشکلاتی از این دست پیش آمده یا خیر اظهار کرد: خداوند رو سپاسگزاریم که بیش از یک دهه است ما درب مسجد را شبانه روز برای مردم باز نگه داشتیم و به لطف خداوند اتفاقی رخ نداده است اگر هم بوده بسیار جزئی که آن‌ هم با یک توصیه، نصیحت، مذاکره و گفتگو مرتفع شده است.

مسجد امام رضا دهکده المپیک تهران

به گزارش خبرنگار تابناک، کسانی که نیاز به اسکان ضروری دارند می‌توانند از ساعت ۲۲ بامراجعه به مسجد امام رضا (ع) به نشانی غرب به شرق بزرگراه همت، خروجی دهکده، سه‌راه زیبادشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/مصطفی گودرزی 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار