استاندار قم در جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: نرخ تورم در استان کاهش چشمگیری داشته و رتبه قم از ۲۱ به رتبه ۲۷ در کشور رسیده که این اتفاق نتیجه تلاش جدی مدیران استان است.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 14 February 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری در جلسه ستاد تنظیم بازار بیان کرد: تلاش‌های مدیران استان در طول این چندماه نتیجه مثبتی داده و به لطف خدا تورم در قم کاهش داشته‌است.

وی ادامه داد: هدف بنده و تمامی مدیران این است که تورم را به صفر رسانده و قم را در کشور به عنوان ارزان‌ترین استان معرفی کنیم.

آقامیری عنوان کرد: از زحمات اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی قم به دلیل عملکردی که در حوزه توزیع و نظارت بر بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ داشتند تشکر می کنم، خوشبختانه این هفته هم قیمت این محصولات نسبت به نرخ‌های کشوری پایین تر بوده‌است.

استاندار با اشاره به آخرین وضعیت طرح کاسبان امین گفت: اقدامات انجام شده در این طرح راضی کننده نیست و ما توقع استقبال بیشتر مردم را داریم، این طرح صرفا برای شهر قم نیست، بلکه کاسبان شهرستان‌های جعفرآباد و کهک و بخش‌ها هم می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی در ادامه گفت: ما به دنبال کاهش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم هستیم ولی متاسفانه در این فرآیند گاهی اوقات موانعی از طرف دستگاهی ایجاد می‌شود که هرگز با آن کنار نخواهیم آمد.

استاندار قم گفت:‌ وقتی برای محصولی قیمتی مشخص می‌شود، کارشناسی شده‌ است و همه مکلف هستند روی این نرخ تمرکز کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک است و طبیعی است که مردم در آن ایام به دنبال خرید زولبیا و بامیه هستند، نظر بنده این است از جلسه آینده تعیین قیمت کارشناسی آن را در دستور کار قرار داده تا به یک نرخ معقول برسیم.

آقامیری گفت: تمامی واحدها باید زولبیا و بامیه را با کیفیت درجه یک تولید کنند و کیفیت آن را درجه‌بندی نکنند، در آن ایام نیز تعزیرات گشت‌های خود را چند برابر کرده تا کسی با نرخ بیشتر و یا کیفیت کمتر نفروشد.

وی تاکید کرد: ما در همه محصولات به دنبال ایجاد بازار رقابتی هستیم، که مردم به راحتی به آن دسترسی داشته و کالای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

استاندار قم گفت:‌ در صورت ایجاد بازار رقابتی افراد دیگر به دنبال اخلال‌گری نیستند بلکه به دنبال فروش بیشتر با سود مناسب هستند.

وی با اشاره به اینکه اصناف و اتحادیه‌ها در راستای واقعی‌سازی قیمت‌ها باید در کنار دولت باشند، گفت: متاسفانه در بازار قیمت‌های کاذبی وجود دارد که با واقعیت‌ها فاصله بسیار دارد.

استاندار افزود: در راستای رفع این مشکل اتحادیه‌ها و اصناف باید تمام قد در میدان حاضر شده و به مدیریت استان کمک کنند..

آقامیری در پایان گفت: کاهش نرخ تورم‌ و نرخ کالاها باید بیش از گذشته در سفره مردم دیده شود تا مردم با آرامش و رفاه بیشتری در استان زندگی کرده و به کالاهای مورد نیاز به راحتی دسترسی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار