معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: در بحث تجهیزات مورد نیاز برای نیروهای مسلح کشور در سال‌های قبل از انقلاب کاملا وابسته بودیم ولی امروز در همه تجهیزات نظامی مورد نیاز ارتش و سپاه از تانک، توپ، مهمات و غیره خودکفا هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 11 February 2024

به گزارش تابناک قم، دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قم در میدان آستانه این شهر اظهار کرد: دشمنان در دفاع مقدس دست ما را خالی گذاشته بودند و گلوله توپ در جنگ ما با عراق جیره بندی شد چون توان تولید نداشتیم.

وی با بیان این که اکنون در پزشکی، مهندسی، نانو، فضایی، سلول‌های بنیادی و نظامی کشور ما حرف برای گفتن دارد افزود: در پدافند هوایی تنها یک سامانه ارتفاع متوسط زمین به هوا داشتیم اما امروز ده‌ها سامانه داریم که کف برد آنان ۱۰۰ کیلومتر است و پدافند هوایی کرار که به تازگی از آن رونمایی شد در ۳۳۰ کیلومتری به هدف اصابت کرد که دشمن از این علم و دانش ما شگفت زده شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که امروز در زمینه تجهیزات نظامی خودکفا هستیم، بیان کرد: اکنون ایران اسلامی هواپیما و بالگرد می‌سازد و در زمینه دریا ناوشکن‌های موشک انداز و زیردریایی ساخته می‌شود و ناوهای ما دنیا را دور می‌زنند و پرچم مقدس ایران در آب‌های جهان به اهتزاز در می‌آید و همه این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است.

دریادار سیاری: امروز در همه تجهیزات نظامی ارتش و سپاه خودکفا هستیم

وی ادامه داد: امروز در عرصه هواپیمای بدون سرنشین ،موشک، جنگ الکترونیک، سایبر و مهمات هوشمند به جایی رسیده ‌ایم که اگر روزی دشمنان اجازه نمی‌دادند وارد کننده تجهیزات نظامی باشیم، اکنون آنان دست به دست هم داده‌اند تا تجهیزات نظامی خود را صادر نکنیم.

سیاری عنوان کرد: امنیت امروز کشور مایه عزت ملت ایران به برکت انقلابی است که مسیر پر افتخار خود را ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: امروز کشور قدرتمند است و در جهان حرف برای گفتن دارد و از هیچ دشمنی هراس نداریم و اجازه نمی‌دهیم کسی به منافع ما تعدی داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: جایگاه کشور ما امروز در نظام بین‌الملل دست بالاست و ایران در همه برنامه‌های غرب آسیا اثرگذار است.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا گزینه‌های روی میز را جمع کرده و امروز اعلام می‌کند که قصد درگیری با ایران را نداریم چون تا مردم در صحنه هستند جرات این کار را ندارند.

سیاری افزود: امروز بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده که نشانه قدرت و اقتدار است و ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم و در این مسیر حرکت می‌کنیم و اینها از افتخارات ماست که به برکت خون شهدا و انقلاب و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده‌ است.

وی تصریح کرد: دنیا بداند کشور ما با پشتیبانی ملت همیشه در صحنه به راه خود ادامه می‌دهد و از دشمن هراس ندارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی ایران با دلاوری‌های مردان و زنان خود و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و تمام مستشاران آمریکایی از کشور اخراج شده و اداره امور مملکت به دست مردم افتاد و منافع نامشروعی که استکبار جهانی برای خود در ایران تعریف کرده بود از میان رفت.

وی تاکید کرد: با وقوع انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین ضربه به نظام استکبار جهانی وارد شد و سوای این که آمریکایی‌ها از ایران فرار کردند و منافع‌شان از بین رفت، بزرگ‌ترین لطمه به استکبار در جنوب غرب آسیا وارد شد که هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: این دشمنی علیه انقلاب اسلامی هنوز ادامه دارد و آنها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که دوباره در ایران حضور داشته باشد و منافع نامشروع خود را کسب کنند.

دریادار سیاری: امروز در همه تجهیزات نظامی ارتش و سپاه خودکفا هستیم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دشمنان ما می‌دانند با حضور مردم در صحنه، هیچگاه به نتیجه نخواهند رسید و علیرغم همه اقدام‌ها و دشمنی‌هایی که در ۴۵ سال اخیر به راه انداختند؛ کشور به برکت انقلاب در مسیر پیشرفت حرکت کرده و می‌کند.

سیاری با اشاره به این‌که شرکت در انتخابات اسفند وظیفه همه مردم است و چشم دشمن را کور می‌کند گفت: دشمن به دنبال سطح مشارکت پایین‌ است اما ملت غیور همیشه در صحنه ایران اجازه نمی‌دهند آنها به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی، مشارکت، رقابت سالم و انتخاب اصلح جزو وظیفه ماست و مثل راهپیمایی امروز در انتخابات شرکت کرده و مشت محکمی به دهان همه یاوه گویان خواهیم زد.

سیاری ادامه داد: رهبر انقلاب تأکید دارند که شرکت در انتخابات ارتقای سطح مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی است، لذا همه ما چون حامی انقلاب هستیم پای صندوق‌های رای می‌رویم و قدرت ملت ایران را به جهانیان نشان خواهیم داد.

وی تاکید کرد: بازدارندگی یعنی آن قدر قدرتمند هستیم و می‌توانیم جواب هر دشمنی را بدهیم که هیچ کسی فکر تجاوز به منافع و منابع ما را به خود راه نمی‌دهد و اگر مرتکب این عمل شود جوابی محکم از ملت خواهد شنید.

سیاری تصریح کرد: توان بازدارندگی، امنیت به همراه دارد و ما قدرت و اقتدار داریم و در مقابل دشمنان می‌ایستیم و امنیت را برقرار کرده و خواهیم کرد و جواب هر تهدیدی را در هر مقطع زمانی خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار