معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در بدو تشکیل دولت سیزدهم، عملیات اجرایی تعداد ۳۸۲ هزار واحد مسکن روستایی در کشور آغاز شد که تاکنون ۲۱۰ هزار واحد آن به‌ بهره‌برداری رسیده‌ است.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹ 10 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، مجید جودی عصر امروز در مراسم آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بنیاد مسکن در گلستان در دهه فجر در سالن شهدای روستای «یساقی» که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در شروع به کار دولت سیزدهم، عملیات اجرایی تعداد ۳۸۲ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شد و تاکنون ۲۱۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۷۱ هزار واحد نیز در حال احداث است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال عملیات اجرایی تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور آغاز می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان‌کرد: احداث مسکن روستایی در سال ۸۴ با ارائه تسهیلات ۵ میلیون تومانی آغاز شد و در آن زمان این مبلغ تسهیلات، تامین‌کننده حدود ۷۰ درصد هزینه‌های احداث مسکن بود.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های ساخت یک واحد مسکن روستایی در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شد که در دولت سیزدهم مبلغ تسهیلات ساخت مسکن روستایی از جهش خوبی برخوردار بود که در جهش اول مبلغ تسهیلات بانکی این حوزه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

جودی گفت: تعداد احداث واحد‌های مسکن روستایی نیز از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی افزایش پیدا کرد.

*گلستان پیشرو در بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در سال گذشته جزو استان‌های پیشرو در به‌سازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی است بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی به‌سازی و مقاوم‌سازی شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ابراز کرد: امسال نیز با یک جهش مناسب، به‌سازی و مقاوم‌سازی تعداد ۱۲ هزار مسکن روستایی در دستور کار قرار گیرد که تاکنون ۵۰ درصد از این پرونده‌ها به بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات بانکی ۳۵۰ میلیون تومانی معرفی شدند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین ماه تمامی این پرونده‌ها به بانک‌های عامل معرفی شوند.

وی گفت: برنامه‌ریزی مهم بنیاد مسکن در گلستان، تکمیل واحد‌های مسکن روستایی نیمه تمام است که بنا به هر دلائلی تسهیلات این حوزه را دریافت کردند، اما نتوانستند واحد‌های خود را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

جودی ابرازکرد: قرار است به این متقاضیان از محل منابع حساب ۱۰۰ امام و تسهیلات تکمیلی، وام پرداخت شود و امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی این واحد‌های مسکن روستایی نیمه‌تمام در گلستان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار