سرپرست آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: سامانه پکس(مدیریت تصاویر پزشکی) بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین به سامانه کاوش(مدیریت یکپارچه تصاویر پزشکی) دانشگاه متصل شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 08 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حمزه وحیدی، سرپرست آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: سامانه پکس(مدیریت تصاویر پزشکی) بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین به سامانه کاوش (مدیریت یکپارچه تصاویر پزشکی) دانشگاه در راستای پروژه‌های هوشمندسازی بیمارستانی و کمک به پزشکی از راه دور با موفقیت برقرار شد.

وی گفت: از این پس پزشکان در تمامی بیمارستان‌های دانشگاه امکان مشاهده تصاویر پزشکی بیماران اعزامی از اسفراین را در سامانه کاوش خواهند داشت.

سرپرست آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: همواره بیماران زیادی از بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین به بیمارستان‌های بجنورد اعزام می‌شوند که یکی از مشکلات پزشکان دسترسی به تصاویر پزشکی آن‌ها است.

وی تصریح کرد: پیش‌تر بیماران اعزامی از اسفراین مجبور به ارائه تصاویر پزشکی در قالب سی.دی یا نسخه چاپی بودند که این موضوع چالش‌هایی برای پزشکان و کادر درمان در بیمارستان‌ها ایجاد می‌کرد که به عنوان مثال احتمال مفقود شدن یا آسیب به سی.دی در نقل و انتقال بین بیمارستانی وجود داشت که این چالش پروسه درمانی را با مشکل مواجه می‌کرد و گاهاً کادر درمان مجبور به تصویر برداری مجدد از بیمار در بیمارستان مقصد می‌شدند.

وحیدی افزود: این خدمت که انجام شده است با برقراری اتصال بین این سامانه‌ها، پزشکان در هر بیمارستان تنها با جستجوی کد ملی هر بیمار، تمامی سوابق تصویربرداری بیمار را در تمامی بیمارستان‌های دانشگاه به‌صورت متمرکز و از یک پنجره واحد مشاهده خواهند کرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار