مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ۱۱۷ سایت شبکه ارتباطی در ۲۵۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نصب شده و از نظر تکنولوژی ارتقا یافتند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 07 February 2024

تابناک خوزستان: مهدی شه‌نظری بیان کرد: این تعداد سایت ارتباطی از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی با اعتبار سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ سایت از این تعداد در دهه مبارک فجر امسال وارد مدار شد گفت: ۵۶ سایت از این تعداد جدید نصب شدند و ۶۱ سایت از نظر تکنولوژی ارتقا یافتند.

شه‌نظری با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم بیشتر در توسعه شبکه ارتباطی مناطق محروم و روستایی کار شده است افزود: این اقدام برای کاهش شکاف ارتباطی بین شهر و روستا انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهری اظهار کرد: در حوزه شهری نیز ۸۵ سایت با تکنولوژی جدید ۵G در مدت یاد شده راه‌اندازی شده است.

اجرای طرح ملی توسعه فیبرنوری در خوزستان

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه فیبرنوری محسوب می‌شود که این طرح در شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و کارون آغاز شده است.

شه‌نظری ادامه داد: در شهرستان آبادان نیز برای آغاز طرح قرارداری بین اپراتور مربوطه و شهرداری منعقد شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از فرمانداران و شهرداران درخواست کرد که نهایت همکاری را برای انجام این طرح داشته باشند تا شهرستان‌های هوشمند داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تعهد اشتغال این اداره کل در استان اشاره کرد و گفت: تعهد به ایجاد ۵۰۰ شغل از جمله تعهدات تحقق یافته این اداره کل در سال گذشته است و امسال نیز باید ۴۰۰ شغل را در حوزه فناوری ایجاد کند.

شه‌نظری اضافه کرد: تا کنون ۳۷۰ فرصت شغلی ایجاد شده و تا پایان سال تعهد تعیین شده محقق خواهد شد.

تاکنون هشت هزارو ٢٣٢ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد شده که پنج هزار و ۴١۶ کیلومتر فیبرنوری در قالب درون شهری و بین شهری، یک‌هزارو ٢٨٧ کیلومتر در قالب فیبر مراکز و سایت‌های همراه روستایی و یک هزار و ۵٢٩ کیلومتر در قالب فیبر مشترک تعریف شده است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: ارتباطات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار