رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید جو در استان کرمانشاه نسبت به پیش از انقلاب افزایش ۶ برابری داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 06 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی چاله چاله اظهار کرد: حجم تولید محصول جو در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ و در بهار چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بیش از ۴۴۱ هزار تن رسیده است.

وی افزود: حجم تولید جو در استان کرمانشاه در آغاز بکار دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۱۳ هزار تن بوده که با رشد نزدیک به ۴۰۰ درصد در سال جاری به ۴۴۱ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: تولید جو در سال های پیش از انقلاب در استان کرمانشاه ۷۸ هزار تن گزارش شده، که در سال ۱۴۰۲ با افزایش نزدیک به ۶ برابری به بیش از ۴۴۱ هزار تن رسیده است.

وی اذعان کرد: در افزایش تولید که سهم بسزایی در خودکفایی و تامین خوراک دام و صنایع تبدیلی و... داشته، در سایه انتقال یافته های جدید به کشاورزان و مدیریت صحیح مزارع جو حاصل شده و ارقام ثبت شده جدید جو دیم و آبی سازگار با مناطق مختلف استان توسط محققان برجسته استانی و کشوری، نقش بسزایی در این افزایش تولید ایفا نموده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این موفقیت را مرهون تلاش و کوشش مدیران، محققان، کارشناسان و جو کاران سختکوش استان کرمانشاه هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار