گسترش روز افزون مطب های زیبایی در سایه عدم توجه مسئولان وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بخصوص مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و تبلیغات گسترده همراه با تخفیفات ویژه در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که افراد برای زیبا تر شدن و افزایش حس اعتماد به نفس به سمت مطب های که اکثرآنها توسط افراد مداخله گریا بهتر است بگویم افراد عادی که هیچ گونه تخصصی در حوزه پزشکی ندارند
کد خبر: ۱۱۵۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 05 February 2024

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: گسترش روز افزون مطب های زیبایی در سایه عدم توجه مسئولان وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بخصوص مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و تبلیغات گسترده همراه با تخفیفات ویژه در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که افراد برای زیبا تر شدن و افزایش حس اعتماد به نفس به سمت مطب های که اکثرآنها توسط افراد مداخله گریا بهتر است بگویم افراد عادی که هیچ گونه تخصصی در حوزه پزشکی ندارند و تنها به واسطه یک دوره آموزشی و با استفاده از پروانه مطب برخی پزشکان در استان اقدام به سوجویی و کیسه دوزی می کنند سلامت مردم را به خطر انداخته اند . 

 متاسفانه عدم توجه به این مهم باعث شده که برخی ها از آریشگاه های زنانه نیز در سایه بی توجهی متولیان سلامت و نبود نظارت کافی با خرید دستگاه های پزشکی اقدام به برخی جراحی ها محدد بدون رعایت بهداشت ، مراجعه کنندگان که تنها به خاطر پرداخت پول کمتر به آنها مراجعه می کنند در سالن های زیبایی اقدام به دخالت در امور پزشکی کنند موضوعی که اگر متولیان سلامت استان و دستگاه های نظارتی به آن ورود نکنند قطعا شاهد افزایش بی چون افراد فاقد تخصص پزشکی و دخالت آشکار آنها در حوزه سلامت هستیم . 

آنچه که این روزها برخی مطب های پزشکان در استان ایلام مشهود است استفاده برخی افراد فاقد تخصص که تنها دوره های آموزشی کوتاه مدت را فراگرفته اند با استفاده از پروانه پزشک اقدام به تزریق ژل و بوتاکس ، پاکسازی پوست، مزوتراپی و میکرونیدلینگ ولیزر بدون نظارت پزشک اقدام می کنند و پزشکان نیز در ازای بهره مندی افراد از پروانه آن سهم یا درصد خود را دریافت می کند لذا از آنجایی که پزشکی شغل و تخصصی محسوب می شود که عملا با جان انسان به صورت مستقیم در ارتباط است گفتگویی با رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام ، داشته ایم. 

رئیس نظام پزشکی ایلام گفت : متاسفانه شاهد افزایش ایجاد مراکز غیرمجاز زیبایی در برخی مطب ها توسط افراد فاقد صلاحیت و آریشگاه های زنانه در استان هستیم. 

 علیرضا رمضانی اظهار داشت : برابر قانون پروانه فعالیت و ایجاد مطب تنها به اسم پزشک صادر می شود که در برخی مطب ها شاهد آن هستیم که افراد فاقد صلاحیت با دخالت در امور پزشکی اقدام به کار های زیبایی از قبیل تزریق ژل ، بوتاکس و... میکنند که خلاف است. 

 وی ضمن هشدار به پزشکان که ، از افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی در مطب های خوددر بحث زیبایی استفاده می کنند؛ گفت : برابر قانون هر گونه اتفاق در بحث سلامت افراد مراجعه کنند رخ دهد در وهله الو باید پزشک پاسخگو باشد ، و نظام پزشکی نیز فرد یا افراد ی که به صورت غیر قانونی در امر پزشکی دخالت داشته اند به مراجعه قضایی معرفی می کند .

رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام اظهار داشت : متاسفانه شهروندان بدون تحقیق و تنها به خاطر شرایط مالی به مراکز غیر مجاز که هیچ گونه تخصصی در امور پزشکی ندارند مراجعه می کنند که این خود می تواند سلامت و حتی جان آنها را به خطر مواجه کنند .

رمضانی ادامه داد : متاسفانه برخی از آریشگاه ها زنانه در استان با دخالت در امور پزشکی در وضعیت کاملا غیر استریل ، اقدام به کار های زیبایی می کنند که انتظار می رود دستگاه های نظارتی ؛ امنیتی و اتحادیه مربوطه به این مهم ورود کنند ودر صورت عدم توجه در آینده نزدیک شاهد افزایش این مراکز غیر مجاز در استان خواهیم بود و این خود می تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد . 

 رئیس سازمان نظامی پزشکی ایلام گفت : انتظار می رود شهروندان به مراکز درمانی مجاز مراجعه کنند و حتما باید شخص پزشک اقدام تزریق بوتاکس و... نماید در غیر این صورت شهروندان به هیج وجه کار زیبایی خود را به دست افراد فاقد صلاحیت ندهند و مراتب گزارش تخلف را به نظارت بر درمان و ... گزارش دهند تا با پزشک متخلف برخورد شود .

وی ادامه داد : از ابتدای امسال تا کنون 147پرونده تخلف در حوزه پزشکی به نظام پزشکی استان ارجاع داده شده که 98در صد آنها منجر به رای و تعین تکلیف شده اند و مابقی هم در دست برسی هستند.

متاسفانه علیرغم پیگیری های و تماس های مکرر خبرنگار تابناک با مهدی شعبانی مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای مصاحبه در خصوص مطب های زیبایی وتنها در پاسخ کوتاه تلفنی عنوان کرد امکان مصاحبه با رسانه ها را ندارم وباید با روابط عمومی دانشگاه هماهنگی بعد با شما تماس می گیرم ولی تا لحضه ارسا این گزارش خبری از تماس و پاسخگویی این مقام مسئول نبوده ، حال این سئوال پیش می آید مدیر که توان پاسخگویی به رسانه ها را ندارد چطور در بحث سلامت مردم جامعه با متخلفان برخورد می کند امیدوارم مسئولان نظارتی و امنیتی و دادستانی ایلام به موضوع سلامت مردم بخصوص برخی آریشگاه های زنانه و مطب های زیبایی که پروانه فعالیت آنها بنام پزشکان صادر شده ولی توسط افراد غیر پزشک اداره می شوند به صورت جدی ورود کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار