مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه رادیویی در شهر به تشریح برنامه‌های این نهاد پرداخت.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 05 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، قباد مبشری، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر، با حضور در برنامه رادیویی در شهر به تشریح برنامه‌های این نهاد پرداخت.
وی ضمن تبریک دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی پیروزی مستضعفان بر مستکبران بود و کمیته امداد یکی از محصولات انقلاب بوده که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره) برای حمایت از مستضعفان تأسیس شد.
مبشری با بیان اینکه کمیته امداد اولین نهادی است که بعد از پیروزی انقلاب تأسیس شد، افزود: این نهاد از ابتدا با هدف کمک به اقشار نیازمند از جمله سالمندان، ایتام، افراد از کار افتاده و زنان سرپرست خانوار تأسیس شد و کم کم در ادامه بحث توانمندسازی و استقلال مددجویان در زمینه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ساختار کمیته امداد با سایر سازمان‌ها و ادارات متفاوت است، گفت: ساختار این نهاد، مددکار محوری است، ۴۸ هزار خانوار از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برخوردارند که هر خانواده یک مددکار دارد و مددکار با ورود به پرونده مددجو و بررسی مشکلات و نیازمندی‌های آنان رابط بین کمیته امداد و خانواده مددجو است.
مبشری با بیان اینکه صد مددکار در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد داریم، تصریح کرد: در حوزه اشتغال، مسکن، فرهنگی، درمان، ایتام و سایر موارد اطلاعاتی که مددکار جمع آوری کرده به دیگر حوزه‌ها ارجاع داده می‌شود و نیازمندی‌های خانواده‌های نیازمندان بررسی و پاسخ لازم به آن‌ها داده می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در ساختار جدید کمیته امداد، خود شخص مددجو می‌تواند درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و مددکار مربوطه بررسی می‌کند.
مبشری یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد را ایجاد اشتغال برای مددجویان عنوان و بیان کرد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد در استان ۵۶ هزار فعالیت اشتغال زایی داشته و همچنین ۷۹ هزار و ۶۰۰ مورد برنامه‌های مهارت آموزی برای مددجویان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون در استان بیش از یک میلیون و ۴۶۴ هزار خدمت برای نیازمندان انجام شده است، تأکید کرد: اهداء ۵۸ هزار مورد جهیزیه، ۱۸۱ مورد کالای اساسی، ۱۴۲ هزار مورد خدمات درمانی، ۱۴۱ هزار مورد وام قرض الحسنه، ۵۱ هزار خدمت مسکن از جمله احداث، خرید، تعمیرات اساسی و فضای جانبی و ۴۸۲ هزار مورد خدمت فرهنگی از مهمترین خدمات ۴۵ ساله تأسیس کمیته امداد در استان کهگیلویه و بویراحمد برای نیازمندان است.
مبشری در ادامه به برنامه‌های کمیته امداد در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: افتتاح ۴۵ مسکن مددجویی، بهره برداری از ۱۴۵ طرح اشتغال زایی، اهداء جهیزیه، سرکشی از خانواده‌های نیازمندان و برگزاری مسابقات فرهنگی از مهمترین برنامه‌های دهه فجر امسال کمیته امداد است.
وی در پایان به برگزاری جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در اسفندماه امسال اشاره و عنوان کرد: جشن خودکفایی ۲۱۱۶ نفر از مددجویان این نهاد در جشنواره‌ای تحت عنوان بلندای همت با همکاری صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار