معاون ماشین آلات وزارت صمت عنوان کرد
معاون ماشین آلات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد صددرصدی هستیم و از ۱۷۰۰ دستگاه ماشین معدنی به ۳۵۰۰ دستگاه رسیدیم و طی امسال، رشد ۴۰ درصدی را برنامه ریزی کردیم تا به ۴۵۰۰ دستگاه برسیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 05 February 2024

رشد ۴۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشوررشد ۴۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشور

سید محمد موسوی در حاشیه بازدید و افتتاح یک کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در شهرستان رودسر، درحاشیه دیدار با فرماندارشهرستان رودسر در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان با بیان اینکه در حوزه بومی سازی تجهیزات پزشکی گام بزرگی در کشور برداشته شده است، اظهار کرد: از بازار سه میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در کشور، ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۵۰ درصد تولید داخل است.

وی با اشاره به واردات سالانه ۳۵ میلیون دلاری آنژیوکت، افزود: افتتاح این کارخانه می تواند بخشی از این نیاز را تامین کند.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در حوزه ماشین آلات و تجهیزات و ادوات کشاورزی اعم از تراکتور شاهد رشد تولید هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه صادراتی را در دستور کار داریم.

موسوی با بیان اینکه در بخش ماشین آلات راهسازی و معدنی، ۱۵ هزار دستگاه فرسوده داریم، گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد صد در صدی هستیم و از ۱۷۰۰ دستگاه ماشین معدنی به ۳۵۰۰ دستگاه رسیدیم و طی امسال، رشد ۴۰ درصدی را برنامه ریزی کردیم تا به ۴۵۰۰ دستگاه برسیم.

وی تداوم روند مذکور طی سه سال آینده را موجب نوسازی ماشین آلات دانست و تاکید کرد: در حوزه ماشین آلات معدنی همچون بیل و لودر و بولدوزر، سطوح ساخت داخلی و وارداتی را مشخص کردیم و جهت خودکفایی برنامه داریم.

معاون وزارت صمت، از رونمایی از دامپ تراک ۷۵ تنی طی هفته اخیر خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ شرکت دانش بنیان در این بخش داریم؛ همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی بالغ بر ۱۲۰۰ شرکت در کشور فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار