معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از گره گشایی اجرای طرح راه آهن یاسوج تا پایان مطالعات سد آبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 04 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، علی محمد روستا شنبه شب در ویژه برنامه صف اول شبکه دنا با اشاره به اینکه دولت سیزدهم راه آهن اقلید و یاسوج را از روی کاغذ به مرحله اجرا درآورد و هم اینک رایزنی با سرمایه گذاران کشور چین برای عملیاتی کردن این طرح مهم انجام شده است گفت: سال‌ها است که اتصال به شبکه ریلی کشور مطالبه و آرزوی دیرینه اصلی مردم استان است.
روستا یکی از مطالبات جدی مردم استان را ساختن سد آبریز عنوان کرد و گفت: سد آبریز تنها سدی که مردم ما به صورت ۱۰۰ درصدی از آن منتفع می‌شوند، اما بقیه سد‌ها در استان نفع کمی از آن‌ها به مردم استان می‌رسد.
وی اضافه کرد: مطالعات نهایی این طرح و انتخاب پییمانکار انجام شده است و تلاش می‌شود سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ وارد مرحله اجرایی شود.
معاون عمرانی با تبریک دهه فجر با بیان اینکه امسال در سفر هیات دولت و هفته دولت برخی طرح‌های عمرانی استان کلنگ زنی و افتتاح شد، گفت در دهه فجر امسال هم ۶۸۱ طرح عمرانی و خدماتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.
روستا با تاکید بر اینکه تلاش شده امسال طرح‌های کلنگ زنی را به حداقل برسانیم و بر طرح‌های افتتاحی متمرکز شویم افزود: حدود هزار طرح عمرانی و خدماتی در استان به دلایل مختلف نیمه تمام هستند.
وی ادامه داد از مجموع ۶۸۱ طرح در دهه فجر بیش از ۹۰ درصد معادل ۶۱۹ طرح با اعتبار شش هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان افتتاحی است.
معاون عمرانی استاندار بیشترین میزان جذب اعتبار به میزان ۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان مربوط به حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: راهداری و حمل و نقل با ۱۵ طرح و اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان، ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۴ طرح و ۷۶ میلیارد تومان و شرکت برق با ۱۰ طرح در رتبه‌های بعدی قرار دارد.
روستا تعداد طرح‌های کلنگ زنی در استان را ۶۲ طرح عنوان کرد و افزود: ۲۰ طرح در شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۹۹ میلیارد تومان و ۱۳ طرح در شهرستان کهگیلویه با اعتبار هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان در دهه فجر کنگ زنی می‌شود.
معاون عمرانی اعلام کرد، بهمئی ۲ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، دنا سه طرح با اعتبار ۳۱ میلیارد توما، باشت یک طرح با اعتبار سه میلیارد تومان، چرام یک طرح با اعتبار سه میلیارد تومان، لنده ۲ طرح با ۲ میلیارد تومان کنگ زنی می‌شود.
روستا در خصوص مجتمع فرهنگی یاسوج که روند ساخت آن چندین سال متوقف بود از شتاب در بهره برداری این طرح خبر داد و گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه گذار اختصاص داده شد.
وی از بهره برداری بخش اول این طرح در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این مجتمع فرهنگی و هنری با ۲۳ هزار مترمربع در سال ۱۳۷۸ کلنگ زنی شد.
معاون عمرانی در این برنامه به طرح‌های دور دوم سفر هیئت دولت اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد منابع مالی مصوب این سفر از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه تخصیص می‌یابد.
روستا اعتبارات این سفر را ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت با هم افزایی و هماهنگی مجموعه استانداری و معاونت عمرانی تخصیص آن هم در سه مرحله در حال انجام است.
وی در خصوص طرح‌های برقی استان هم گفت: عمده مشکلات حوزه برق رسانی استان مربوط به هزینه‌های است که برای جابجایی پایه‌های برق صرف می‌شود.
معاون عمرانی استانداری گفت: برآورد شده برای جابجایی پایه‌های برق هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که برنامه‌ریزی شده این مشکل به حداقل برسد.
وی در خصوص مشکلات حوزه آب استان هم گفت: بیشتر مشکل مربوط به مرکز استان است که در این خصوص تنها راهکار نجات از بحران آب در این منطقه احداث سد تنگ سرخ است.
روستا از مردم خواست خود را موظف کنند در صرفه جویی آب اهتمام ویژه داشته باشند چرا که با حداقل پنج میلیمتر صرفه جویی از بحران کم آبی فصل گرم سال در امان خواهیم بود.
وی به جاده بابامیدان با اعتبار ۴۷۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: بخشی از این مسیر در جاده کمربندی یاسوج در حال انجام، بخش دیگر آن در محدوده گل زردی و تنگ کناره انجام شده و پنج کیلومتر آن که در محدوده سمرن بود نیز آماده بهره‌برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار