مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه:
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از سرمایه‌گذاری فیبر نوری در استان کرمانشاه با ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۵۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 04 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، امیررضا امیری پیش از ظهر امروز یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات مخابرات استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: زیربنای انقلاب صنعتی چهارم و پنجم ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: از تحول دیجیتال هوشمند سازی هوش مصنوعی بوده و تمام کارهای بشر روی فضای دیجیتال خواهد بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور توسعه شبکه‌های مخابراتی با شتاب بیشتری علی رغم تحریم‌ها اتفاق افتاده و از اقصی نقاط کشور تا نقاط دور دست تا مرکز استان ها از این نعمت برخوردار هستند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از شاخص‌های عصر حاضر که بر کیفیت تاثیر بسیار زیادی دارد شاخص دسترسی جامعه به فضای دیجیتال است، بدین معنا که اینترنت همه دنیا را در بر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموز روستایی تا مرکز کشور با یک سرعت برابر به اینترنت متصل می‌شود، در استان ما بعد از انقلاب کارهای خوبی صورت گرفته است، همچنین در سراسر استان از شرق تا غرب، شمال تا جنوب و با شتاب زیادی در بحث فیبر نوری فعال هستیم.

وی تشریح کرد: استان کرمانشاه در بحث شاخص‌های مخابراتی در کشور از رتبه خوبی برخوردار بوده و از استان‌های نخست در کشور هستیم، از ابتدای سال تا کنون هشت هزار کیلومتر فیبر نوری در استان نصب و راه اندازی شده است.

امیری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری که امسال در بحث ارتباطات انجام دادیم ۱۷ پروژه با ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال بوده است، همچنین پروژه «نجما» در خصوص فیبر نوری در سطح کشور تعریف شده و در تمام استان‌ها در حال اجرا است، در استان کرمانشاه هم این پروژه با شتاب خوبی انجام می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه ابراز کرد: برای ایجاد پوشش یکصد هزار مشترک در سطح استان هدف گذاری کردیم و تا حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد به ثمر رسیده است، همچنین در بحث توسعه سایت‌های روستایی وضعیت مطلوب بوده و ۱۰۷ سایت به نسل سه و چهار متصل هستند.

وی اضافه کرد: ۱۲ سایت نسل پنجم برقرار شده که تا پایان سال به ۲۰ سایت می‌رسد، همچنین ۶۷ سایت نسل چهار و چهار و نیم نیز فعال و برقرار شده است، هشت سایت شهری راه اندازی شده و جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال انتخابات آنلاین است، بنابراین بار انتخابات بر دوش مخابرات بوده برای فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فیبر نوری تجهیز کرده‌ایم، در کرمانشاه در راستای اتصال به ادارات و فرمانداری‌ها به فیبر نوری از رتبه خوبی برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: تمام سایت‌ها در روز انتخابات در اختیار وزارت کشور خواهد بود، همکاران آماده باش هستند و امیدواریم شبکه پایداری داشته باشیم، شهرک صنعتی نیز به فیبر نوری وصل شده و هر واحدی که متقاضی اتصال به فیبر نوری باشد آماده اتصال هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اذعان کرد: گمرکات خسروی، پرویزخان، شوشمی و سومار به فیبر نوری متصل هستند، همچنین توسعه فیبر نوری در حد ۳۴ دستگاه راه اندازی شده است.

وی تشریح کرد: یک هزار و ۷۰۰ روستا تاکنون به اینترنت وصل شده است و تا پایان سال به یک هزار و ۸۰۰ روستا می‌رسد و همه شهرها و روستاها به فیبر نوری کامل متصل می‌شوند، در نتیجه همه کسب و کارها به سمت فیبر نوری خواهند رفت و همه منازل به فیبر نوری متصل می‌شوند.

امیری یادآور شد: در حال حاضر سه هزار پورت فیبر نوری فعال برای منازل داریم که تا پایان سال یکصد هزار وضعیت ایجاد می کنیم، حدود ۱۲ هزار پورت آماده و در صورت تقاضا قابل ارائه به مشتریان است.

وی ادامه داد: ۷۰۰ هزار شماره تلفن فعال داریم، بیش از ۲ هزار متصل به تلفن هستند و حدود یک هزار و ۸۰۰ روستا اینترنت دارند، ۹۹ درصد دستاوردها بعد از انقلاب اتفاق افتاده است.

امیری عنوان کرد: پورت فیبر نوری برای همه کسب و کارها لازم است، درصدد کاهش هزینه هستیم، هزینه فیبر نوری شامل هزینه فیبر کشی، خرید مودم توسط مشتری می‌شود که یک بار برای همیشه بوده و هزینه سرویس متناسب با میزان و پهنای باند محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه‌ متوسط سالانه ۱۷ میلیون ریال هزینه فیبر نوری برای هر مکان است، در استان یازده نقطه چتر وای فای راه اندازی کردیم اما مردم استقبال زیادی نکرده‌اند و این موضوع باید اطلاع رسانی شود، همچنین در ایام اربعین ۳۰ نقطه در مرز راه اندازی شد.

امیری اظهار کرد ۵۰۰ هزار مشترک فعال ثابت و سه میلیون و سه میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک سیار داریم که ۴۲۰ هزار مشترک دائمی و بقیه اعتباری هستند، یکی از چالش‌های ما در استان عدم همراهی مردم است.

وی ادامه داد: ما در پوشش جاده‌ای رتبه پنجم در سطح کشور را داریم و بیشترین سایت نسل سه و چهار نسبت به کل کشور در استان کرمانشاه قرار دارد، سامانه ۲۰۱۱۷ خرابی تلفن را ثبت می‌کند و اگر این خرابی بیش از یک ماه طول بکشد مشتری ما بستانکار می‌شود.

وی در پایان گفت: در خصوص وضعیت اینترنت بانک‌ها سیستم مرکزی آنها باید پاسخگو باشد، زیرا مجهز به فیبر نوری، سیم و وایرلس هستند و معدود اتفاقاتی پیش می‌آید که به مخابرات مربوط باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار