یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه در روزهای پایانی با استقبال خوب مردم کرمانشاه روبه رو شده به گونه ای که تاکنون بیش از 400 هزار کرمانشاهی از غرفه های آن دیدن کرده اند.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 20 October 2015
یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه در روزهای پایانی با استقبال خوب مردم کرمانشاه روبه رو شده به گونه ای که تاکنون بیش از 400 هزار کرمانشاهی از غرفه های آن دیدن کرده اند.

در دنیایی که شبکه های مجازی می خواهند با دنیای بزرگ کتاب رقابت کنند برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های کتاب می تواند پیوندی جدانشدنی بین مخاطبان و یار دیرین مهربان ایجاد کند.

نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه همانند سال های گذشته کار خود را با عرضه 45 هزار عنوان کتاب در 450 غرفه آغاز کرد و اکنون که هفت روز از زمان برگزاری آن می گذرد با استقبال چشمگیر مردم کرمانشاه مواجه شده است.

در این نمایشگاه ازدحام بازدیدکنندگان و استقبال آنان از انتشارات مطرح کشور دیده می شود و در کل به گفته اکثر غرفه داران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه در روزهای پایانی حال و هوای دیگری دارد.

**حضور انتشارات کشوری در نمایشگاه کتاب کرمانشاه

مدیر غرفه انتشارات ققنوس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از حضور این انتشارات برای نخستین بار در کرمانشاه خبر داد.

محمدرضا سعیدی پور از عرضه 650 عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: تاکنون نزدیک به 100 میلیون ریال کتاب از این غرفه فروش رفته است.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه بیشتر شده اظهار کرد: کتاب های این انتشارات کم تر در کرمانشاه دیده شده و به همین دلیل استقبال باردیدکنندگان از این غرفه خوب است.

در ادامه یکی از بازدیدکننندگان این نمایشگاه که از طریق جستجو در رایانه متوجه برگزاری این نمایشگاه شده ادامه داد: کیفیت عناوین و محتوای کتاب های عرضه شده مطلوب است و هراندازه که نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب اطلاع رسانی شود استقبال بیشتر هم می شود.

مرضیه ملک پور که خود را برای ورود به دانشگاه آماده می کند افزود: بسیاری از کتب مورد نیاز خود را در این نمایشگاه یافته ام و از دوستانم برای حضور در این مکان فرهنگی دعوت کرده ام.

مدیرغرفه انتشاران نگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این انتشارات در سال های گذشته هم در این نمایشگاه شرکت کرده و در روزهای نخست در مقایسه با سال های گذشته استقبال اندک بوده است.

صالح همتی با بیان اینکه در روزهای پایانی تبلیغات بیشتر شده اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 80 میلیون ریال کتاب از این غرفه به فروش رسیده است.

** کرمانشاهیان دقیقه نود خرید می کنند

در همین راستا معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمانشاه روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای اخیر ده ها بنر در ارتباط با نمایشگاه در سطح شهر نصب شده است.

مهدی ربانی نژاد با بیان اینکه کرمانشاهیان دیرهنگام برای خرید اقدام می کنند تصریح کرد: در این روزهای نمایشگاه شلوغ شده است و مردم کرمانشاه به ویژه در بخش فرهنگ همواره در فرصت های آخر اقدام به خرید می کنند.

به گفته این مسئول، 18 نشست و کارگاه در حاشیه این نمایشگاه طراحی شده بود که اکنون شاهد برگزاری این کارگاه ها بیش از میزانی هستیم که پیش بینی شده بود.

** بیش از 250 میلیون تومان بن فروخته شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون بیش از 520 میلیون تومان بن کتاب به فروش رفته است.

ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه نزدیک به 400 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده اند، تصریح کرد: نزدیک به 13 میلیارد ریال کتاب خریداری شده است.

به گفته وی، شخصی که علاقه مند و خواهان کتاب است نمی تواند فضای مجازی را جایگزین مهم ترین رسانه مکتوب کند.

رحیمی زنگنه با تاکید براینکه محتوای کتاب قابل مقایسه با دنیای مجازی نیست اظهار کرد: فضای مجازی دارای محدودیت و محتوایی ضعیف است.

وی از حضور انتشارات مطرح کشوری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از 650 ناشر که برای حضور اعلام آمادگی کردند 450 ناشر انتخاب شد.

به گفته رحیمی احتمال تمدید شدن این نمایشگاه اندک است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا 28 مهر ماه در بوستان شاهد برای بازدید عموم مردم و علاقه مندان به کتاب و مطالعه دایر است.

زهره کریم زاده خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار