دادستان کرمانشاه خبر داد؛
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: برخورد قانونی و قاطعانه با تبلیغات زودهنگام کاندیداها می‌‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 03 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز (شنبه ۱۴ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، بااشاره به اهمیت پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان، اظهار کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام، موضوع پیشگیری همچون پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی وظیفه همه دستگاه ها است.

وی افزود: انتظار می رود، هر یک از بخش‌ها به وظایف قانونی خود در انتخابات عمل کنند تا شاهد کمترین تخلفات در پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات باشیم.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باید دستگاه های ذیربط مراقبت جدی داشته باشند، چراکه وقتی تخلفی صورت می گیرد و حتی اگر برخورد قانونی هم با آن انجام شود آثار منفی ایجاد شده به راحتی از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

وی در ادامه به ممنوعیت استفاده از منابع و امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیداها هم اشاره کرد و گفت: در صورت استفاده از منابع و امکانات دولتی و عمومی توسط برخی از کارکنان دولت و یا مسئولین انتخابات، برخورد قاطع دستگاه قضایی در انتظار متخلفان خواهد بود.

کریمی با تاکید براینکه نامزدهایی که مسئولیت و منصب شغلی داشته‌اند نباید از امکانات عمومی سوء استفاده کنند، اضافه کرد: همچنین باید مراقبت داشت از اموال عمومی به ویژه اموال و امکانات شهرداری‌ها سوء استفاده نشود با توجه به اینکه طبق سوابق، امکانات شهرداری‌ها به سهولت مورد بهره برداری غیرقانونی برخی نامزدها قرار می‌گیرد شهرداری کرمانشاه و شهرستان‌ها توجه کنند این امکانات در مسیر استفاده برای کاندیدایی خاص نباشد.

وی در ادامه افزود: رسانه ملی باید دقت کند که فرصت های تبلیغاتی با هدف جلب مشارکت عمومی به صورت مساوی و عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد.

دادستان کرمانشاه یادآورشد: بعلاوه، فضای مجازی فرصت بی‌نظیری در اختیار نامزدها قرار داده تا با کمترین هزینه برنامه‌های خود را در اختیار رای دهندگان قرار دهند. اما باید مراقب کرد از این بستر در مسیر تخریب و اقدامات غیرقانونی استفاده نشود.

وی متذکرشد: در این راستا، این فضا به دقت توسط دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان رصد و پایش می‌شود و لازم است فعالان فضای مجازی در تهیه، تدوین و انتشار مطالب، دقت نظر لازم را داشته باشند.

کریمی خاطرنشان کرد: مواردی چون تهدیدات و تخلفات فضای مجازی و حقیقی، توهین و تحریک اختلافات قومی مذهبی، اتهام زنی به نهادهای حاکمیتی و مجریان انتخابات، سوءاستفاده مدیران و کارکنان اجرایی از تجهیزات دولتی و طرفداری از فرد خاص رصد و پایش خواهد شد و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برخورد قانونی با کاندیداهایی هم خبر داد که تبلیغات زودتر از موعد مقرر دارند و در ادامه عنوان کرد: در این راستا شعب ویژه ای هم در سراسر استان تشکیل شده تا با تخلفات انتخاباتی همچون تبلیغات زودهنگام بصورت سریع و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

دادستان کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش انتخابات را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: شرکت در انتخابات ضمن اینکه یک وظیفه دینی و اجتماعی است، زمینه‌ای برای نمایش اقتدار ملی و کارآمد سازی سازمان‌ها و نهادها برای تحقق اهداف کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: شرکت پرشور و حداکثری در انتخابات و انتخاب نمایندگانی مؤمن، انقلابی، آگاه، متخصص، متعهد و… می تواند ضمن کمک به حل مشکلات کشور، برای نظام بازدارندگی ایجاد کرده و تضمین کننده امنیت، عزت، اقتدار همه‌جانبه باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار