استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی گفت: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده، شهرستان خوی در مسیر توسعه و رشد قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ 02 February 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در آیین افتتاح پروژه ۷۰ هکتاری گلخانه‌ای در خوی، این شهرستان را دروازه ریلی و زمینی ورود به اروپا و دومین شهر صنعتی استان معرفی کرده و افزود: پیشنهاد راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی مشترک بین ایران و ترکیه با محوریت خوی و وان، از دستاوردهای مهم سفر اخیر به ترکیه برای آذربایجان‌غربی می‌باشد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: با همدلی بین مسئولین و تلاش‌های دولت سیزدهم، پروژه های کوچک و بزرگ در جای جای کشور و مناطق مختلف آذربایجان‌غربی در دست اجرا است.
 
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه گلخانه‌ای در خوی با توجه به تنش آبی در سطح کشور، بسیار ارزشمند و مفید است، افزود: باید سیستم‌های نوین آبیاری در بخش‌های مختلف آذربایجان‌غربی راه اندازی شود و در حال حاضر در جنوب استان و بخش‌های شمالی این سیستم‌ها راه‌اندازی شده است.
 
معتمدیان همچنین با درخواست از رسانه‌ها و دست اندارکاران برای فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف بهینه آب، اضافه کرد: تغییر الگوی کشت همراه با رضایت‌مندی کشاورزان، از دیگر اقدامات موثر برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌باشد.
 
وی در پایان، مهمترین چالش آینده در سطح جهان و کشور را چالش آب عنوان کرده و افزود: کشت گلخانه‌ای بهترین و باصرفه‌ترین نوع کشت در صرفه جویی آب، اشتغال زایی، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و جلوگیری از خسارت و زیان به کشاورزان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار