با ورود امواج اصلی یک سامانه بارشی حاکم در منطقه و بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان کرمانشاه پیش بینی می شود دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 01 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سعید قاسمی افزود: شرایط ناپایدار، از عصر امروز تا عصر فردا (جمعه) بخصوص در نیمه غربی و نواحی شمالی، شدت بیشتری داشته بارش، علاوه بر مناطق مرتفع و سردسیر، بتدریج در نواحی معتدل نیز به صورت برف مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین، متوسط دمای هوا از فردا تا یکشنبه هفته آینده، بتدریج و به شکلی محسوس کاهش می یابد که پیش بینی می‌شود، کمینه دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه، به طور غالب بین ۵ تا ۱۰ درجه زیر صفر، در نقاط سردسیر و معتدل استان به ثبت برسد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه کاهش دما، شرایط را برای تشکیل مه (بخصوص در اوایل روز) تشدید می کند یادآور شد: از اواسط روز یکشنبه تا سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، علاوه بر افزایش دمای شبانه، مجدداً شاهد بارش های متناوبی از برف و باران در سطح استان خواهیم بود.

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: سامانه بارشی حاکم در منطقه، جو استان را از امروز تحت تاثیر قرار خواهد داد که بارش حاصل از آن علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر، بتدریج در مناطق معتدل نیز به صورت برف مشاهده خواهد شد.

برهمین اساس، متوسط دمای هوا از روز جمعه تا اوایل هفته آینده بتدریج و به شکلی محسوس کاهش خواهد یافت که پیش بینی می‌شود، کمینه دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه، به طور غالب بین ۵ تا ۱۰ درجه زیر صفر، در نقاط معتدل و سردسیر استان به ثبت برسد.

منطقه اثر این سامانه که تا اواخر فردا جمعه ادامه خواهد داشت کل استان عمدتاً نیمه غربی و نواحی شمالی شامل شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد، اسلام آباد، کرند غرب، گیلانغرب، سنقر و کنگاور خواهد بود.

برهمین اساس کاهش محسوس دمای هوا و مه نیز از روز جمعه تا صبح یکشنبه در تمامی نقاط استان عمدتاً نواحی سردسیر پیش بینی می شود.

این اداره کل همچنین نسیت به مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش میدان دید، بتدریج یخبندان، احتمال انسداد جاده ها، لغو پرواز و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هشدار داده و نسبت به احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت های کوه نوردی و ترددهای غیرضرور، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی بویژه در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، کنترل دمای گلخانه ها و سالن های تولید، مدیریت مصرف حامل های انرژی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی توصیه کرد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار