استاندار خراسان‌جنوبی گفت: 914 پروژه با اعتبار 38 هزار و 62 میلیارد تومان چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ 31 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی‌، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست مطبوعاتی با رسانه ها پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی  ثبت شده در سامانه منتاک را ۹۱۴ پروژه در استان اعلام کرد و اظهارداشت: این پروژه ها با اعتبار ۳۸ هزار و ۶۲ میلیارد تومان در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد و کلنگ زنی می شود.

به گفته وی از این تعداد ۸۷۱ پروژه با هزینه کرد ۱۹ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان جزو طرح های افتتاحی و ۴۳ پروژه با سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهدشد.

وی با بیان این که از ۹۱۴ پروژه افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر امسال ۷۹۶ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان عمرانی و ۱۱۸ پروژه با سرمایه ۲۳ میلیارد و ۲۱۸ میلیارد تومان جزو پروژه های سرمایه گذاری ست.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به عملکرد دوساله دولت سیزدهم در خراسان جنوبی اشاره کرد و از افتتاح و کلنگ زنی ۵ هزار و ۷۸۰  پروژه با اعتبار ۱۵۱ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان  در استان در ۲ سالی که از دولت سیزدهم می گذرد خبر داد.

قناعت  واحد تولید شمش فولاد کارخانه فولاد قاینات با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، واحد تولید کاغذ و مقوای کاشی و سرامیک فرزاد با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان،  کارخانه فرآوری و تولید شمش طلای هیرد با سرمایه گذاری  ۴۷۰ میلیارد تومان و واحد تولید دولومیت کلسینه شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان را از جمله مهم ترین پروژه های اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی طرح تولید کنسانتره فلورین شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین با سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان،  ۵ واحد گلخانه در سطح استان با سرمایه گذاری ۱۹۹ میلیارد تومان، گلخانه کشت و صنعت بیدمشک سربیشه با سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه حوزه کشاورزی و دامپروری با سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد تومان و  ۱۱ پروژه زیرساخت شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری بیش از ۹۹ میلیارد تومان  را دیگر پروژه مهم اقتصادی و سرمایه گذاری اعلام کرد که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند. 

قناعت در ادامه به پروژه های عمرانی بخش های مختلف به تفکیک نیز اشاره کرد گفت: بهره برداری از ۵۴ پروژه گازرسانی به ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانورا با اعتباری بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان، افتتاح ۷ پروژه گاز رسانی به ۲ هزار و ۹۳۸ واحد نهضت ملی مسکن با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و... از جمله پروژه های عمرانی بخش گاز رسانی به حساب می‌آید.

به گفته وی در بخش برق رسانی نیز بهره برداری از پروژه های احداث و توسعه برق ۱۳۲ کیلو ولت در شهرستان های خوسف و نهبندان با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان، افتتاح ۶۰ کیلومتر خط انتقال و پست برق ۱۳۲ کیلو ولت معادن شاهکو نهبندان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰ مگاوات در شهرستان های خوسف، طبس و نهبندان با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان و... از جمله پروژه های بخش برق رسانی است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به ۳ کلان پروژه ملی و فرا ملی خراسان جنوبی که جزو زیرساخت های حیاتی استان به حساب می آید نیز گریزی زد و با اشاره به اطلاعاتی در زمینه ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از بهره مندی استان از این زیرساخت اساسی تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد.

قناعت با اشاره به فعال بودن ۱۵ قطعه ابر پروژه ریلی خراسان جنوبی ادامه داد: بخشی از اعتبار این کلان طرح زیرساختی خراسان جنوبی از محل فروش تهاتر نفت تامین شده است.

به گفته وی پروژه اتصال خراسان جنوبی به خط انتقال دشتک - زابل - نهبندان نیز  اشاره  و ابراز امیدواری کرد: سال آینده این پروژه نیز وارد فاز بهره برداری شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار