استاندار خوزستان گفت: بیشتر ورزشکاران مدال‌آور با مساله روبرو هستند به همین خاطر پیگیری صورت گیرد و برای دستگاه‌هایی که می‌توانند مساله استخدام قهرمان‌ها را حل کنند، سهمیه تعیین شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 31 January 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب در جلسه شورای ورزش خوزستان اظهار کرد: شیرینی ورزش در قهرمانی و مدال‌آوری است. قهرمانی با سختی به دست می‌آید و طبیعتاً تأثیرگذاری بسیار خوبی برای جوان‌ها، نوجوان‌ها و نونهال‌ها دارد؛ غربی‌ها به طور معمول الگوها و شاخص‌های غلط را پررنگ می‌کنند چرا که برای آنها سرمایه اجتماعی می‌آورد اما زمانی که جوان‌ها به صورت عمیق در خصوص این اشخاص مطالعه می‌کنند، متوجه ضعف و نقص‌های آنها می‌شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران الگوهای ارزشی، معنوی و امام حسینی هستند و باید الگوهایی را که می‌توانند جوان‌ها و نوجوان‌های ما را جذب کنند، مد نظر قرار دهیم. در رشته‌های مدال‌آور کار سخت است و ورزشکاران بیشتر به جنبه‌های معنوی نزدیک هستند چرا که هرچه نگاه به مسائل دینی قوی‌تر باشد، تأثیرگذاری روی نسل جوان هم بیشتر است.

وی گفت: جوایزی که قرار شد در دهه فجر به مدال‌آوران اهدا شود، ناچیز است و باید امکانات بیشتری را برای آنها فراهم کنیم تا در زمینه باشگاه داری فعالیت داشته و الگو باشند؛ همچنین استخدام نباید برای آنها معضلی در زندگی شأن باشد که البته بیشتر این افراد با این مساله روبرو هستند به همین خاطر پیگیری صورت گیرد و برای دستگاه‌هایی که می‌توانند مساله استخدام قهرمان‌ها را حل کنند، سهمیه تعیین شود.

حسینی محراب با اشاره به ورزش‌های آبی عنوان کرد: این ورزش یکی از موارد پر کردن اوقات فراغت جوان‌ها است، با توجه به ظرفیت آب‌های آزاد و آب‌های خروشان که در استان وجود دارد از هم اکنون تا خرداد ماه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا نسل جدید از این فضا استفاده کنند.

استاندار خوزستان در خصوص سالن چهار هزار و ۵۰۰ نفری اهواز اظهار کرد: خوزستان به سالنی با جمعیت ۱۰ هزار نفر نیاز دارد که باید مدیر سازمان برنامه بودجه از این پروژه بازدید و آن را پیگیری کند. همچنین در پارک‌ها فضایی برای اسکیت اختصاص داده شود.

حسینی محراب «کارتینگ» را یکی از سرگرمی‌های خانوادگی اعلام و عنوان کرد: برای اتومبیلرانی نیز زمین در نظر گرفته شود؛ البته در ورزش به حلال و حرام‌ها توجه شود که مبادا فرهنگ غربی تبلیغ و در نتیجه شأن محیط ورزشی حفظ شود.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار