رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۲۵۵ نامزد انتخاباتی در استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 31 January 2024

۲۵۵ نامزد انتخاباتی در کرمانشاه تایید صلاحیت شدندبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی پیش از ظهر امروز (یازدهم بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: چندین مرحله بسیج عمومی در دنیا داشتیم که می‌خواستند این نظام را محو کنند، اما با اراده مردم این نظام باقی مانده است.

وی افزود: دلیل ایجاد و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران خواست و اراده مردم است و در انتخابات یازدهم اسفندماه برای بارهای متوالی حضور مردم را خواهیم داشت، مردم همیشه آشنا به حقوق خود بودند و دغدغه ما این است که به عنوان خادمین مردم مقدمات حضور حداکثری را فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: شورای نگهبان در ۲ مرحله دیگر صلاحیت داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده بود را بررسی کرد، در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو چهار نفر دیگر تایید شدند و تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده به ۳۸ نفر رسید.

وی بیان کرد: در حوزه سنقروکلیایی یک نفر دیگر تایید صلاحیت شد و تعداد نامزدهای تایید شده به ۲۵ نفر و در حوزه گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب سه نفر دیگر احراز صلاحیت شدند و به تعداد آنها به ۲۳ نفر رسید.

شعبانی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اورامانات یک نفر تایید صلاحیت شد و تعداد نامزدهای تایید شده به ۱۶ نفر رسید، همچنین در حوزه شهرستان کنگاور آمار تایید شدگان با تایید ۶ نفر دیگر به ۲۸ نفر رسید و در نهایت در حوزه شهرستان کرمانشاه ۲۱ نفر تایید صلاحیت شدند و تعداد به ۱۲۵ نفر رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ادامه داد: تعداد افرادی که تا کنون در سراسر استان تایید صلاحیت شده‌اند ۲۵۵ نفر است، در تمامی حوزه‌ها نسبت به دوره قبل افزایش داوطلب داریم.

وی عنوان کرد: در دوره قبل برای هر کرسی ۲۳ نفر و برای هر سه کرسی ۶۹ داوطلب داشتیم که در این دوره برای هر کرسی به ۳۲ نفر رسیده است، پیش‌بینی می‌شود که این آمار افزایش یابد.

شعبانی تشریح کرد: رقابت بین افراد سرشناس با سابقه در جریان‌های مختلف سیاسی وجود دارد، شورای نگهبان داوطلبان را طیفی، گرایشی و سیاسی بررسی نمی‌کند، بلکه پرونده‌ها به صورت موردی رسیدگی می‌شود؛ در مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام بحثی تحت عنوان گرایش سیاسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: جمعیت، سن، مذهب و تحصیلات را می‌توانیم اعلام کنیم، اما حفظ حزب سیاسی افراد اعلام نمی‌شود، خیلی از جریانات نزدیک به انتخابات متولد می‌شوند، آنهایی به وجود آمده‌اند که در حال یارگیری هستند اما اعلام رسمی جریانی را نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در کل استان ۱۶۶۰ شعبه اخذ رای وجود دارد، در کرمانشاه ۶۳۶، سنقر ۱۰۱، اسلام‌آبادغرب ۱۳۲، دالاهو ۵۶، جوانرود ۶۹، ثلاث باباجانی ۴۹، روانسر ۵۵، کنگاور ۷۷، هرسین ۹۹، قصر شیرین ۴۰، پاوه ۷۴، سرپل ذهاب یکصد، گیلان غرب ۸۶ و صحنه ۸۴ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۰۱۷ شعبه ثابت شهری و ۶۴۲ شعبه سیار شهری و روستایی داریم و این آمار قابل تغییر است، صندوق‌ها بر اساس تراکم جمعیت طراحی شده‌اند.

شعبانی اضافه کرد: از ۲۰ روز پیش بر اساس قانون جدید فضایی برای امکان تبلیغات تلویزیونی با ۶ شبکه استانی فراهم شده است، شبکه شاهو برای حوزه انتخابیه پاوه، امروله برای حوزه کنگاور، طاق وسان برای حوزه شهرستان کرمانشاه، مرصاد برای حوزه اسلام آباد غرب، مادیان پور برای حوزه سنقرو کلیایی و بازی دراز برای حوزه قصر شیرین طراحی شده است.

وی عنوان کرد: برای این شبکه‌ها ۲ ساعت محتوای بومی تولید شده است، داوطلبان انتخاباتی برای اعلام برنامه در شبکه‌ها ثبت نام کردند، برنامه‌ها در ۲۰ دقیقه و گفتگو محور است، با مراجعه به سایت و ثبت نام امکان مناظره نیز وجود دارد.

شعبانی یادآور شد: هزینه برنامه‌های داوطلبان در شبکه‌ها به یک چهارم تقلیل یافته و هر کس که یک درصد آراء مشارکت کنندگان در انتخابات را کسب کند هزینه او عودت داده می‌شود، همچنین فرصت مجدد برای ثبت نام کسانی که به تازگی تایید صلاحیت شده‌اند داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ هجدهم بهمن ماه مجدداً اسامی داوطلبانی که به تازگی تایید صلاحیت شده‌اند اعلام می‌شود و اعلام اسامی نهایی و غیر قابل تغییر یکم اسفند ماه خواهد بود، اما هنوز فرصت باقی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از قوانین جدید انتخابات الزام به تشکیل جلساتی با ریاست استاندار کرمانشاه است، در این جلسات هشت دستگاه اجرایی استان به علاوه هیئت نظارت بر انتخابات با عنوان «هیئت استانی بررسی انتخابات» حضور دارند.

وی افزود: جلساتی به وسیله این هیئت استانی برگزار شده، گزارشاتی از مردم و مسئولان مبنی بر تخلفات انتخاباتی رسیده و بنابر آن ۶ نفر از کسانی که تحقیقات زود هنگام داشتند و از مدیران بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

شعبانی اضافه کرد: اگر مدیران جرائم انتخاباتی مرتکب شوند بعد از فرایند انتخابات برای آنها پرونده تشکیل شده و مراجع قضایی آن را پیگیری خواهند کرد، در وهله اول به نامزدهای انتخاباتی تذکر کتبی داده می‌شود و در صورت عدم اهتمام عدم صلاحیت آنها اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون سه نفر از مدیران به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۶ نفر از داوطلبان انتخابات تذکر کتبی دریافت کردند، طبق قانون مصوبه انتخابات تبلیغات انتخاباتی از ساعت صفر پنجشنبه سوم اسفند ماه تا هفتم همین ماه قانونی است و خارج از آن چه در فضای حقیقی و چه حقوقی تخلف تلقی می‌شود.

شعبانی تشریح کرد: از مردم تقاضا داریم تخلفات انتخاباتی را به ستاد انتخابات استان و فرمانداری‌ها گزارش کنند، همچنین تخلفات رؤسای قوا تا پایین‌ترین دستگاه‌های اجرایی در قوانین هیئت نظارت بر انتخابات اعلام شده است.

وی بیان کرد: خرید و فروش آرا جرم است و کمیته امنیتی در این خصوص قطعاً ورود کرده و با خاطیان برخورد می‌شود، همچنین افرادی که سابقه این موضوع را دارند تحت نظارت و رصد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عنوان کرد: در حوزه برخورد با مدیران توسط استاندار و ما در ستاد انتخابات اتمام حجت را در حوزه اجرای انتخابات داشته‌ایم، ما به عنوان امانتدار مردم حق نداریم کفه رقابت را له و علیه کسی سنگین کنیم و در فرایند انتخابات کاملاً بی‌طرف هستیم.

وی ادامه داد: جلسات با ستاد انتخابات حوزه‌های مختلف تشکیل و اعلام شده اگر مدیری مستند به نفع یا بر ضد داوطلبی اقدام کند عزل خواهد شد، در دستگاه‌های اجرایی نیز باید این عدالت رعایت شود و هیچ اغماضی در این موضوع نداریم زیرا این مسئله سیاست دولت است، خط قرمز ما طرفداری یا اقدام علیه داوطلبان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار