کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با هسته سرد همراه با بارش برف از اواسط روز پنجشنبه وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 31 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ ساسان رستمی اظهار کرد: این سیستم بارشی از عصر روز پنجشنبه فعالیت‌های جوی خود را شروع می‌کند و بارش‌ها تا اوایل روز شنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه کل استان را در بر خواهد گرفت، افزود: بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف، نواحی معتدل به صورت برف و باران و در نقاط گرمسیری باران خواهد بود و انتظار بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود خواهد داشت.

رستمی یادآور شد: با پایان بارش‌ها، طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش دمای صبحگاهی و یخبندان در نواحی سردسیر و کوهستانی استان حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به وزش باد شدید لحظه‌ای طی روزهای پنجنشبه و جمعه، اضافه کرد: در مدت فعالیت این سیستم، دمای هوا کاهش می‌یابد اما با خروج سامانه، دمای هوای نقاط سردسیر استان به زیر صفر می‌رسد.

رستمی ادامه داد: بارش برف همراه با مه باعث کاهش دید افقی رانندگان و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی می‌شود و بنابراین خودروها باید مجهز به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات مناسب برف و سرما باشند.

وی به رانندگان توصیه کرد که باتوجه به بروز شرایط نامساعد جوی از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها خودداری کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: عموم مردم از جمله عشایر به حریم رودخانه‌ها نزدیک نشوند و کوهنوردان و دامداران از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

وی خواستار آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای مدیریت این سیستم بارشی در استان شد و همچنین از مشترکان خواست نسبت به مصرف بهمینه حامل‌های انرژی اهتمام داشته باشند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار