رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه وارد استان می‌شود و تا پایان عصر جمعه هفته جاری فعال خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ولی بهره‌مند روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:این سامانه بارش‌هایی به صورت برف و باران برای همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همچنین برای روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بهره‌مند عنوان کرد:مه صبحگاهی و کاهش دید از پدیده‌های مهم ساعت‌های ابتدایی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین هم اکنون یک موج ضعیف بارشی در استان فعال است که تا پایان امشب بارش‌هایی برای برخی نقاط استان به همراه دارد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان بارندگی‌های ابتدای پاییز امسال تا هشتم بهمن ماه در استان ۱۹۹.۱میلیمتر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷۷ میلیمتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بلندمدت باران استان تا به این موقع از سال زراعی ۳۳۶ میلیمتر گزارش شده، افزود: میزان بارندگی‌های سال جاری نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۱۳۲ میلیمتر کاهش نشان می‌دهد.

بهره‌مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر اعلام کرد.

وی گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴، سی سخت ۶۹۳، دوگنبدان ۴۳۰، دهدشت ۴۰۲، لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار