معاون شهردار قم:
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه نورپردازی و ایجاد جلوه‌های نوری در معابر در دستور کار قرار دارد، گفت: بزرگ‌ترین تونل نوری کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷ کیلومتر انجام‌شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۹ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، مهدی اصفهانیان مقدم در در نشست هم‌اندیشی با منتخب مدیران رسانه‌های استان و برخی صاحب‌نظران حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: معاونت خدمات شهری با ۶ سازمان تابعه و مجموعه‌ای پیمانکاران، از بزرگ‌ترین معاونت‌های شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه این معاونت به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط دارد، مطرح کرد: عملکرد این معاونت در افزایش رضایت مردم و امیدآفرینی در جامعه مؤثر است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه توجه به حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از مسائل مهم مدیریت شهری قم است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهر قم در حال حاضر ۴۰۰ بوستان داشته و روزانه بیش از ۲۸ میلیون مترمکعب نظافت و رفت‌وروب می‌شود، خاطرنشان کرد: از نظر فضای سبز در میان کلان‌شهر‌های کشور، شهر قم به رتبه سوم رسیده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم تولید می‌شود، تصریح کرد: قم نخستین کلان‌شهر کشور در عرصه دفن مستقیم پسماند شهری است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ پاکبان و ۱۹۰ دستگاه ماشین‌آلات عملیات رفت‌وروب در شهر را دنبال می‌کنند، یادآور شد: این اقدامات سبب شده است تا قم یکی از پاکیزه‌ترین کلان‌شهر‌های کشور باشد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ساماندهی صنوف و مشاغل شهری انجام‌شده است، ابراز کرد: دو شهرک خودرویی و صنوف در سال‌های اخیر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه نورپردازی و ایجاد جلوه‌های نوری در معابر در دستور کار قرار دارد، اذعان کرد: بزرگ‌ترین تونل نوری کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷ کیلومتر انجام‌شده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی با هدف سیما و منظر شهری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همچنین اجرای طرح‌هایی با هدف بهبود سیما و منظر شهری مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای رفاه شهروندان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات انجام‌شده خادمین خوبی برای زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه (س) باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار