مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در دومین ۲ سالانه جشنواره استانی هدهدسفید در کرمانشاه با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 27 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، محمد امین بهرامی صبح شنبه در مراسم اختتامیه مرحله پایانی دومین ۲ سالانه جشنواره نشان هدهد سفید و معرفی برگزیدگان، اظهار کرد: مرحله پایانی و استانی دومین ۲ سالانه جشنواره هدهد سفید در استان کرمانشاه با میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از رقابت کتابخوانان حرفه‌ای این استان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره با ارائه ۳۰۰ جلد و عنوان کتاب پر مخاطب بخش کودک و نوجوان دنبال شد، افزود: در این جشنواره که در مرحله مقدماتی، کتابخوانان کودک، نوجوان، کارشناسان و کتابداران به داوری ۱۵۰ جلد کتاب کودک و همچنین ۱۵۰ جلد کتاب نوجوان پرداختند در نهایت داوران برگزیده به مرحله اختتامیه استانی این دوره از جشنواره راه پیدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این جشنواره در ۲ گروه سنی کودک و نوجوان انجام گرفت، تصریح کرد: این جشنواره با هدف شناسایی سلیقه کودکان ونوجوانان و حمایت و تشویق نویسندگان کتاب کودک و نوجوان از خرداد ماه امسال در سه موضوع شعر، داستان و غیر داستان شروع شد و نهایت با معرفی ۱۳ برگزیده استانی امروز به کار خود پایان داد.

بهرامی ادامه داد: در رده سنی کودکان آتنا مرادی کانی باغی، محمدحسن منزه، زهرا البرزی رخشنده، فائزه مرادی کانی باغی و ستایش مرادی به عنوان نفرات برتر استانی در بخش کودکان صاحب مدال نقره شدند و برای کسب مدال زرین به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در ره سنی نوجوانان نیز سارینا نجفی، شکیبا فرخی، مریم قلیوند، امیررضا مرادی و محمد نیکروش با کسب مدال نقره به مرحله کشوری رسیدند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به برگزیدگان بخش کتابداران و کارشناسان نیز اشاره و اضافه کرد: در این بخش نیز سونیا مرادی کتابدار بخش کودک کتابخانه امیرکبیر، ملیحه حاتمی کتابدار کتابخانه شهدای محراب هرسین و یاسر گودینی مسئول کتابخانه شهید عراقی کنگاور به عنوان کارشناسان برتر حوزه داوری جشنواره هدهد سفید انتخاب شدند.

بهرامی در پایان تاکید کرد: همچنین از بین کودکان و نوجوانان برگزیده استانی پنج نفر عضو کتابخانه روستایی استقلال قزانچی کرمانشاه بوده که این حضور نشان از تأثیرات مثبت و چشمگیر کتابخانه‌های روستایی به عنوان مهمترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی در هر بخش را دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار