مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در صورت اجرای طرح های مرتبط با جامعه عشایری مورد حمایت قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 27 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدجواد خانزادی  اظهار کرد: طرح هایی چون تکمیل زنجیره تولید محصولات عشایری یا ایجاد سایت های گردشگری عشایری که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد شود، مورد حمایت قرار می گیرند.

وی افزود: این طرح ها باید در راستای معرفی تولیدات و محصولات عشایری، برندسازی و همچنین ایجاد درآمد برای جامعه عشایری استان ایلام باشد.

خانزادی ادامه داد: علاوه بر سرمایه گذاران بخش خصوصی، از خود عشایر دارای کارت های عشایری و چرا نیز در صورت داشتن طرح های درآمدزا حمایت می شود.

وی یادآور شد: از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به صاحبان طرح های مربوط به عشایری پرداخت می شود و همچنین در صورت افزایش ارائه طرح ها از محل منابع شناور هم یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به طرح های عشایری بعد از تایید در کارگروه های استانی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام اضافه کرد: به عنوان مثال زنجیره از پشم تا فرش، تولید انواع لبنیات محلی، کشت و پرورش گیاهان دارویی، مجتمع گردشگری و تولید تخم مرغ در مقادیر بالا از جمله طرح های مرتبط با جامعه عشایری استان محسوب می شود که در مرحله اجرا یا در دست اقدام است.

وی گفت: همچنین یکی از مهمترین برنامه ها، احداث یک بازارچه دائمی برای عرضه مستقیم محصولات عشایری با هدف تنظیم بازار و ایجاد درآمد پایدار برای عشایر استان ایلام است که توسط تعاونی ها و اتحادیه های عشایری انجام می گیرد.

خانزادی تاکید کرد: ایجاد این بازارچه دائمی و همچنین اجرای طرح های مختلف باعث افزایش تنوع محصولات عشایری، کسب درآمد پایدار و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای خانوارهای عشایری می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار