رئیس اداره تبلیغات شهرستان نکا گفت: ۲۱ مسجد شهرستان نکا با بیش از ۱۱۰ خادم، میزبان ۶۶۸ معتکف می‌باشند که از این تعداد، ۴۹۴ نفر خواهر و ۱۷۴ نفر برادر هستند و به عبارتی ۷۴ درصد از معتکفین را خواهران و ۲۶ درصد را برادران تشکیل دادند.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 25 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام حسینعلی فعالی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا گزارشی از روند برگزاری اعتکاف ۱۴۰۲ در این شهرستان ارائه کرد.

 

رشد بیش از ۲۴۰درصدی تعداد معتکفین در نکا با ۶۶۸ معتکف  

وی گفت: ۲۱ مسجد شهرستان نکا با بیش از ۱۱۰ خادم، میزبان ۶۶۸ معتکف می‌باشند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا تشریح کرد: در شهر مساجد؛ «جامع، سجادیه، سعادت مهرآباد، صاحب‌الزمان (عج)، مسجدالنبی(ص) ترک محله، امام جعفرصادق (ع) کوی مهرگان، زینبیه، امام رضا (ع)، امام هادی(ع) واقع در شهرک شهید سلیمانی(مسکن مهر) و مسجد ابوالفضل(ع) کوی نیایش» و در روستاها مساجد؛ «نوذرآباد، خورشید، اطرب، بهزادکلا، میانگاله، نودهک، گل خیل، زرندین سفلی، کلا، کمیشان، گلبستان و نیمچاه»، با بیش از ۱۱۰ خادم میزبان ۶۶۸ معتکف می‌باشند.

حجت‌الاسلام فعالی تصریح کرد: از این تعداد، ۴۹۴ نفر خواهر و ۱۷۴ نفر برادر هستند و به عبارتی ۷۴ درصد از معتکفین را خواهران و ۲۶ درصد را برادران تشکیل دادند.

وی عنوان کرد: در شهر، مساجد؛ «جامع» و «سعادت» با ۷۲ و ۷۱ معتکف و همچنین در روستا، مسجد؛ «نوذر‌آباد» با ۵۳ معتکف، میزبانی بیشترین تعداد معتکف را عهده‌دار هستند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان نکا افزود: اعتکاف دانش‌آموزی نیز در ۳ مسجد برگزار می‌شود که در مجموع دانش‌آموزان با حضور حدود ۵۰ درصدی در اعتکاف ۱۴۰۲ ، بیشترین حضور را در بین اقشار مختلف به خودشان اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام فعالی تشریح کرد: «اعزام مُبَلِّغ و مُبَلِّغِه»، «برگزاری نماز جماعت در سه وعده»، «آموزش احکام»، «حلقه‌های معرفتی»، «قرائت قرآن»، «زیارات و ادعیه»، از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این مراسم معنوی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی و اجرای آن طوری انجام می‌شود که خلوت معتکفین را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار