دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، گفت: تا قبل پایان دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ کتابخانه سیار در کشور ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 23 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، مهدی رمضانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های لرستان که در کتابخانه مرکزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش دولت سیزدهم بر استفاده حداکثری از فرصت کتابخانه‌های عمومی برای افزایش سرانه مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه سنتی به استفاده از کتابخانه‌ها تغییر کرده و شبکه کتابخانه‌ای پبشرو در حال فعالیت است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در بین ۲۰ کشور دنیا و اول منطقه هستیم، افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی با ۶۰ نوع خدمت در کشور فعال هستند.

رمضانی با بیان اینکه کتابخانه، دسترسی به کتاب را آسان‌تر می‌کند، گفت: فضا‌های حمایتی از سمت مصرف یعنی خرید کتاب به سمت مشارکتی و حمایت از منابع کتابخانه‌ای رفته است.

وی با تاکید بر دسترسی عادلانه و توجه به همه نقاط کشور، تاکید کرد: شبکه کتابخانه‌ای تنها در مرکز استان متمرکز نشده و تا دورترین نقاط رفته، همچنان‌که کتابخانه سیار خدمت را به سمت خدمت‌گیرنده برده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، تصریح کرد: با این وجود لرستان فاقد این ظرفیت بوده و تلاش خواهیم کرد کتابخانه سیار در این استان نیز راه‌اندازی شود.

رمضانی بیان داشت: تا قبل پایان دولت بیش از ۲۰۰ کتابخانه سیار در کشور ایجاد خواهد شد.

وی بر حضور قشر کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: اتصال کتابخانه‌ها به مدارس و تشکیل زنگ مطالعه از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: از این تعداد کمتر از ۳ میلیون نفر عضویت فعال دارند که ۶۰ درصد آن‌ها از قشر کودک و نوجوان هستند.

رمضانی بیان داشت: ۳۰ میلیون در سال امانت کتاب در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار