مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۴۳۴۶ هکتار از مراتع جنوب کرمان در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 23 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، قاسم رحیمی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات‌های بیولوژیک و بیومکانیک و به شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجراست، اظهار کرد: با توجه به فصل بارش این عملیات در سطح بیش از ۴۳۴۶هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مجریان طرح‌های مرتعداری، صاحبان پروانه چرای دام، تشکل‌های مردم نهاد، جوامع محلی، بهره‌برداران و همیاران طبیعت در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

رحیمی‌نیا با اعلام اینکه با مشارکت مردمی در شهرستان‌های جیرفت، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان بیشترین بذرکاری و بذرپاشی انجام می‌شود گفت: بذر پاشی از اواسط دی‌ماه سال جاری شروع و تا اواخر بهمن‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه از کلیه بهره‌برداران، کوهنوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوستداران طبیعت جهت مکان‌یابی مرتع گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره خواستار همکاری هستیم، افزود: با شناسایی این ذخیرگاه‌ها در سطح منطقه می‌توان جهت حفظ، اصلاح و توسعه و بهره‌برداری اصولی از این مراتع برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار