تابناک هرمزگان-هفتادمین اجلاس رسمی مجمع مشورتی در روز چهارشنبه و پنج شنبه ( 4 و 5 ) بهمن ماه به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری شهر بندرعباس در این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ 22 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// مصیب نظری، رییس شورای اسلامی بندرعباس در این رابطه اعلام کرد: در دوره ششم شوراها این هفتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان است که با هدف بهره گیری از نظرات ارزشمند و کاربردی صاحب نظران و نخبگان جامعه شورایی کشور و با نگاهی جامع به مسائل جاری شهرهای کشور نظیر، سلامت و محیط زیست، مدیریت جامع شهری، در آمدهای پایدار شهرداری ها، برنامه ریزی های فرهنگی ورزشی برگزار می‌شود.

مجمع مشورتی در پی آن است که توانمندی رؤسای شوراهای مراکز استان را با هم افزایی فکری و انتقال تجارب ارتقاء بخشد تا تصمیمات مدیران اجرایی و شهرداری ها نیز به این واسطه ارتقاء و انسجام یابد. نایب رییس مجمع مشورتی یادآور شد که؛ ریاست مجمع مشورتی بر عهده مهندس مهدی چمران است و این فرصت مناسبی برای انتقال نظرات و پیشنهادات رؤسای شهرهای مراکز استان به عالی ترین مرجع شورایی کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: جلسات مجمع مشورتی همواره نقش مثبتی در همگرایی جامعه شورایی داشته و باعث شده اهم مسائل شوراها در کشور مطرح و مورد پیگیری و ارزیابی قرار گیرد.

نظری افزود: در همین راستا، رؤسای شوراهای شهرهای مرکز استان در اجلاس بندرعباس در قالب کمیسیون های تخصصی در خصوص موضوعات زیر به تبادل نظر خواهند پرداخت.

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی :

1 – تبادل نظر در خصوص ایجاد رویه واحد در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری ها

2- تبادل نظر در خصوص راهکارهای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

3- تبادل نظر در خصوص استفاده از شبکه های رادیویی و تلویزیونی برای انعکاس اخبار و عملکرد مدیریت شهری

کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری :

تبادل نظر در خصوص تهیه منابع آب مورد نیاز فضای سبز شهری

مالکیت و صلاحیت رسیدگی به بستر نهرها و رودخانه های سطح شهر در اختیار شهرداری ها

- تبادل نظر در خصوص اصلاح قانون توزیع عادلانه آب

کمیسیون توسعه و عمران شهری :

1– تبادل نظر در خصوص فراهم کردن زمینه استفاده از منابع تجدید پذیر توسط شهرداری ها

2- بررسی مجهز شدن سیستم خدمات دهی شهرداری ها به تکنولوژی های نوین (شهر مجازی)

3- بررسی راهکارهای احیاء بافت های فرسوده شهری

کمیسیون حقوقی و اقتصادی :

1- مسائل مرتبط با قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون مالیات های مستقیم و ابهام و نارسایی در قانون درآمدهای پایدار

2- بررسی طرح احیاء اتحادیه شهرداری های کشور

3- پیگیری وصول مطالبات شهرداری از دولت

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در صبح روز نخست اجلاس، کمیسیون های چهارگانه ( فرهنگی و اجتماعی – حقوقی و اقتصادی – توسعه، عمران و خدمات شهری – محیط زیست، سلامت و بهداشت شهری ) جلسات خود را با محوریت موارد فوق الذکر برگزار می نمایند و در نوبت بعدازظهر نیز کمیسیون تلفیق جلسه خود را تشکیل می دهد. در روز پنج شنبه، اجلاس در دو بخش افتتاحیه که با حضور مسئولین استانی برگزار می شود و در بخش اصلی با گزارش مصوبات کمیسیون ها به کار خود ادامه می دهد و در پایان هم بیانیه اجلاس قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار