سرپرست هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش باران در استان کرمانشاه از بعد از ظهر فردا (سه‌شنبه) تا بعد از ظهر روز بعد (چهارشنبه) ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 22 January 2024

علی محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی از عصر امروز تا اوایل هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته است.

وی افزود: این سامانه به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در استان می‌شود و بارش موج اول از این سامانه که هشدار زرد شماره ١٨ در خصوص آن صادر شده است؛ از بعد از ظهر فردا (سه‌شنبه) تا بعد از ظهر چهارشنبه و در نیمه شمالی نمود بیشتری داشته است.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: این بارش‌ها در ارتفاعات و گردنه‌ها، به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد و وزش باد که طی ساعاتی از فردا و در مناطق مرزی نسبتاً شدید خواهد بود؛ ممکن است جو نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی را کم و بیش غبارآلود کند.

وی گفت: در روز پنجشنبه موقتاً از شدت ناپایداری در نقاط مختلف استان کاسته می‌شود و این وضعیت، به دلیل کاهش نسبی دمای هوا و رطوبت کافی در جو، شرایط را برای تشکیل مه، به خصوص در اوایل روز و در مناطق سرد و معتدل مهیا می‌کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: با ورود موج دوم از سامانه مذکور که از هسته سردتری برخوردار است؛ از جمعه تا یکشنبه هفته آینده، دوباره شاهد بارش متناوب برف و باران در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: دمای هوا که امروز مختصراً افزایش می‌یابد؛ از فردا به آرامی روندی رو به کاهش خواهد یافت و کاهش دما در اوایل هفته آینده محسوس خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار