کد خبر: ۱۱۵۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 20 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: 88 قطعه آببندان به مساحت یک هزار و ۳۵۰ هکتار در این شهرستان وجود دارد که هم اکنون ظرفیت ذخیره 25 میلیون متر مکعب آب را دارد.

 هادی‌زاده اظهار کرد:

با گذشت زمان و ورود رسوبات به آببندانها به عنوان ذخيره سازی آب كشاورزي، حجم ذخیره آببندان‌ها کم شده و نیاز به لایروبی و مرمت دارند که با کمک سازمان های مربوطه این امر در سال های اخیر پس از مواجه شدن با مشکلات بحران کم آبی و نیاز به مدیریت آن به طور جدی تری در حال پیگیری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تأمین آب کشاورزی اولویت اول اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌ها است، تصریح کرد: بهره‌‌برداری از پروژه‌های اشتغالزایی همچون پرورش آبزیان، توسعه توریسم آب و پایداری در تأمین آب کشاورزی اولویت دوم اجرای این طرح‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ۶ سال گذشته پروژه لایروبی و مرمت آببندان در هشت قطعه آب‌بندان به مساحت تقریبی 200 هکتار در این شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: پروژه لایروبی و مرمت 60 هکتار از آب آب‌بندان‌های روستاهای برنجده، شورستاق، بونده و ابوالحسن‌آباد این شهرستان با اعتبار 54 میلیارد و 750 میلیون ریال در حال اجرا است و تا ابتدای فصل کاشت برنج به آنها تحویل داده می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار