وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در تلاش برای تسهیل در ارائه تسهیلات بانکی حوزه اشتغال است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 17 January 2024

معاون توسعه وفناوری واشتغال وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال استانداری اصفهان که مصوبات مطلوبی داشت، گفت: عملکرد مجموعه سیستم بانکی در حوزه اشتغال در همراهی با بازار کار مطلوب بوده است، اما به دلایل اداری و اولویت بندی عملکرد بانک‌ها در حوزه اشتغال کمتر شده است، اما با پیگیری‌های مستمر وزارت کار تلاش می‌شود از نظام بانکی تسهیلات حوزه اشتغال را پیگیری می‌کنیم.

محمود کریمی افزود: تا پایان امسال و اوایل سال آینده باتوجه به پیگیری‌های شورای اشتغال فضای تسهیلات حوزه اشتغال بیشتر خواهد شد.

وی گفت: امسال نرخ بیکاری کل کشور به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده بطوریکه در پاییز ۱۴۰۲ به هفت وشش دهم درصد رسیده است و نرخ بیکاری دانش آموختگان وهم نرخ بیکاری زنان ونرخ اشتغال ناقص هم روند کاهشی داشته است.

معاون توسعه، فناوری واشتغال وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی افزود: در چند فصل اخیر نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهشی و تک رقمی شده است بطوریکه نرخ مشارکت اقتصادی استان ونسبت اشتغال استان هم که از متغیر‌های اساسی بازار کار است ازمیانگین کشوری بالاتر است واز نقاط بسیار مطلوبی است که در حوزه بازار کار استان به چشم می‌خورد.

محمود کریمی گفت: استان اصفهان درحوزه کسب وکار‌های خرد هم در تبصره ۱۶، سال گذشته هم عملکرد قابل قبولی داشت و امسال و سال گذشته هم در حوزه مشاغل خانگی عملکرد مطلوبی داشته و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

وی افزود: چند مصوبه درحوزه پیگیری تسریع در تامین مالی برخی موضوع‌های کلان بیکاری دانش آموختگان که هم در سطح استان و هم ملی روند کاهشی داشته لازم است به آن بیشتر توجه شودو در بررسی عملکرد تمام دستگاه‌ها وشهرستان ها، خروجی این جلسه بهبود شرایط کسب وکار استان را نشان می‌دهد.

معاون توسعه، فناوری واشتغال وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان در شاخص‌های کلیدی بازار کار روند کاملا رو به بهبود دارد بطوریکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان از میانگین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور بالاتر است و سهم ایجاد اشتغال زنان هم در استان ازمیانگین کشوری بالاتری برخوردار است.

محمود کریمی افزود: فضای خوبی در بازار کاراستان اصفهان فراهم است و تعهد سنگین است وبار برزمین مانده از گذشته بیشتر بوده جهاد مجاهدانه را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار