استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان آذربایجان‌غربی، دانش‌آموزان و دانشجویان را در راستای مهارت آموزی همراه خود سازند.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 18 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای اشتغال استان با تاکید بر اینکه همه سطوح جمعیتی در نظام آموزشی جایگاه یکسانی داشته باشند، افزود: مهمترین هدف تکمیل زیرساخت‌های آموزشی، ایجاد عدالت آموزشی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهارت آموزی در کشور‌های توسعه یافته یک اصل پایدار است، خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز این موضوع جایگاه ویژه‌ای داشته و آذربایجان‌غربی نباید از قطار توسعه آموزشی جا بماند.

استاندار آذربایجان‌غربی به تاثیر صنعتگران در توسعه آموزشی نیز اشاره کرده و افزود: واحد‌های تولیدی و صنعتگران با همگام کردن دانش آموزان و دانشجویان و با ایجاد بستر متناسب با فضای صنعت و آموزش، می‌توانند اعتبار علمی آینده صنعت را در این استان تضمین کنند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه خلاء‌های آموزشی و مهارتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شود، اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با شناسایی این خلاء‌ها براساس مزیت‌های هر شهرستان از جمله کشاورزی، زنبورداری، گلخانه و شیلات، مسیر مهارت آموزی را با همکاری دیگر نهاد‌ها هموار کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌ها و مناطقی که نیاز به مهارت آموزی دارند، به صورت تخصصی شناسایی شوند، افزود: شورای مهارت آموزی از طریق اتاق بازرگانی، اصناف و بخش خصوصی، نیازسنجی لازم را انجام داده و میزان نیاز واقعی رشته‌ها مشخص شود تا در کنار آموزش‌های مقدماتی، نیاز به آموزش‌های پیشرفته نیز در مدار حرفه آموزی توسعه یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی به رتبه پایین استان از نظر فضا‌های آموزشی نیز اشاره کرده و اظهار داشت: آموزش‌های لازم در جهت پیشرفت اساسی و مهارت آموزی در کنار به کارگیری نیرو‌های تولیدی و صنعتی استان، از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی استمعتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت کارخانجات، تولیدی‌ها و صنعتگران بزرگ در حوزه مهارت آموزی، افزود: به دنبال ایجاد هنرستان آموزشی در شهرک‌های صنعتی هستیم تا با آموزش دانش آموزان، عملاً به سمت آموزش در محیط کار برای آینده سازان کشور پیش رویم.

وی در ادامه، تصریح کرد: حضور در محیط کار برای دانش آموزان و دانشجویان، موجب توسعه آموزش می‌شود و شهرک‌های صنعتی استان طبق نیازسنجی آموزشی به این موضوع ورود کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به نرخ بیکاری استان، افزود: در فصل تابستان، نرخ بیکاری ۵.۱ درصد بوده و در فصل پاییز این رقم به ۷ درصد رسید که این نشان از فصلی بودن و عدم پایداری اشتغال داشته و باید مشکلات این حوزه رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار