کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شرایط پایداری که در حال حاضر در جو منطقه داریم همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 17 January 2024

ورود سرمایه گذاران به پروژه‌های گردشگری در سراب یاوریبه گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از سید محمدامین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای سراب یاوری کرمانشاه برای اجرای پروژه‌های گردشگری، گفت : این پروژه در مسیر شاهراه اصلی دروازه منطقه جهانی اورامانات و ۲۵ کیلومتری شهر کرمانشاه با چشم اندازی زیبا و دلنشین واقع شده و از گذشته تاکنون تفرجگاهی برای گردشگران محسوب می‌شده است. 

وی افزود: باتوجه به چنین ظرفیتی از چندی پیش تعدادی از سرمایه گذاران از جمله سرمایه گذاری از کردستان عراق برای اجرای پروژه‌های گردشگری در حاشیه این سراب ابراز تمایل کرده اند. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته یک طرح جامع گردشگری را در مساحت حدود ۴۲ هکتار برای این مجموع تهیه کردیم که باتوجه به اینکه نیاز به بروزرسانی داشت، امسال بسته‌های سرمایه گذاری طرح را در محدوده اراضی ملی و مورد نظر پروژه با اعتبار مورد نیاز حدود ۵۰۰ میلیارد ریال آماده کردیم. 

وی یادآورشد: در تلاشیم طی روز‌های آینده به منظور فراخوان سرمایه گذاران، این طرح را روی سامانه "ستاد" قرار داده و تا پیش از پایان امسال سرمایه گذار این پروژه مشخص شود. 

حسینی خاطرنشان کرد: طبق طرحی که برای این مجموعه در نظر گرفته ایم، سرمایه گذاران می‌توانند مجموعه‌های تفریحی، اقامتی، آلاچیق، کلبه، رستوران، پلاژ ساحلی، اسکله قایقرانی و زمین‌های بازی و تفریحات آبی و... را در حاشیه این سراب احداث کنند. همچنین امکان اینکه بتوان یک رستوران را هم در وسط دریاچه سراب احداث کرد، وجود دارد. 

وی در خصوص چالش خشک شدن سراب یاوری هم گفت: کل حجم آب مورد نیاز در این سراب حدود ۶۰ هزار متر مکعب است که حجم زیادی نیست، لذا رایزنی‌هایی را به منظور تامین آب برای ایام فصل گرم سال با آب منطقه‌ای داشته ایم. 

مدیرعامل شرکت توسعه استان تصریح کرد: در نزدیکی این سراب، کانال آبی از سد گاوشان عبور می‌کند که آب منطقه‌ای موافقت کرده انشعابی را از آن جدا کرده و به سراب برسانیم تا در زمانی که سراب خشک شد، از آن استفاده کنیم .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار