دبیر ستاد انتخابات گیلان
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 16 January 2024

دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: به همه نامزدهای انتخابات اعلام می‌کنیم هیات بررسی تبلیغات استان گیلان برابر ماده ۷۴ قانون که برای اولین بار است ابلاغ شده، دو هفته قبل از شروع تبلیغات، فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه‌ زمانبندی، هزینه‌ استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها برای استفاده را مبتنی بر اصل برابری فرصت تبلیغاتی و عدالت انتخاباتی حسب هر ۱۱ حوزه انتخابیه استان اطلاع رسانی خواهد کرد تا بتوانند از ظرفیت این امکانات برای کاهش هزینه‌های خود نیز استفاده به گزارش تابناک گیلان.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان گفت: در دوره آتی انتخابات، صدا و سیمای گیلان هم مشابه برخی استان‌های دیگر برای نامزدهای ۱۱ حوزه انتخابیه فرصت تبلیغات تلویزیونی را فراهم خواهد کرد که لازم است فورا متقاضیان به سامانه em۱۴۰۲.ir مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: برابر ماده ۴۵ آئین نامه قانون انتخابات مجلس از زمان ثبت نام داوطلبان تا هنگام شروع تبلیغات رسمی، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان نامزد نمایندگی مجلس ممنوع می‌باشد لذا داوطلبان از بکار بردن این عناوین باید خودداری کنند. همچنین برابر ماده ۴۹ آئین نامه کلیه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی یا هر جنس دیگر حداکثر در اندازه (۷۰ *۱۰۰) سانتیمتر مجاز می‌باشد.

شفیعی ثابت گفت: برابر ماده ۶۶ آیین نامه فرمانداران و بخشداران موظفند از طریق فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(فراجا)، شهرداری، دهیاری و سایر مراجع محلی نسبت به امحای آثار تبلیغاتی که در محل‌های ممنوع نصب شده‌اند، اقدام نمایند.

دبیر ستاد انتخابات تصریح کرد: در صورت تأیید هیات استانی بررسی تبلیغات نامزدها می‌توانند در محل ستاد تبلیغاتی خود و دیگر محل‌های تأییدشده توسط این هیئت سخنرانی عمومی و تجمع قانونی داشته باشند لذا مجوزها و مکاتبات لازم برای هفته تبلیغات از سوی فرمانداری‌ها اخذ گردد.

وی بیان کرد: در اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۱۳۹۸ وزارت کشور سامانه shafafiat را برای نامزدها تعیین کرده است که بزودی ابلاغ شده و نماینده قانونی نامزدها باید روزانه تمامی کمک‌های قانونی دریافتی نقدی و غیر نقدی را ثبت و گزارش نماید لذا به همه نامزدها توصیه می‌شود در موعد مقرر وارد سامانه شده و اطلاعات اقدامات را آماده ثبت نموده و گزارش آن مورد بررسی شورای نگهبان و وزارت کشور و دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت و در قانون تاکید شده دریافت کمک از اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از کشور ممنوع می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار