مسوول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: امروز عرصه هجمه دشمن تغییر کرده است و در جنگ فرهنگی با تضعیف اراده ها، تغییر معانی و نفوذ در پی دستیابی به اهداف خود هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 15 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، دکتر فاطمه بصیری پور، مسوول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی امروز دوشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس بسیج رسانه در دورهمی صمیمانه با بانوان خبرنگار بیرجند به نقش و وظیفه خبرنگاران در بحث تنویر افکار عمومی و امیدبخشی به جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند در همه عرصه‌های فعالیت شامل مطبوعات، فضای مجازی و صدا و سیما جریان ساز باشند.

وی از خبرنگاران به عنوان افسران خط مقدم جبهه فرهنگی نام برد و افزود: آنچه امروز مهم و مورد نیاز جامعه است این است که خبرنگاران در عرصه جنگ نرم و فرهنگی ایفای نقش کنند و در سناریو‌هایی که دشمن در جنگ ترکیبی برنامه ریزی کرده است با روایت گری دستاوردها، پیشرفت‌ها و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی کننده القائات فریب و دروغ‌های رسانه‌ای دشمنان باشند.

وی گریزی به اتفاقات سال گذشته و جنگ رسانه‌ای دشمن زد و یادآور شد: دشمن برای تضعیف ارزش‌های ملی ما به سمت رویکرد نظریه قدرت جنگ نرم و سخت (جنگ ترکیبی) رفت.
همچنین با شبهه افکنی و تصویر سازی در فضای مجازی کار بر روی فکر و ذهن جوانان و نوجوانان و همچنین زنان برای نیل به اهدافش ورود کرد.

مسوول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی که خود سال‌های گذشته دستی برقلم داشته و در حرفه خبرنگاری، سردبیری و مطبوعات مختلف فعالیت کرده است، شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها مناطق که به واسطه کار خبرنگاری و رسانه‌ای حاصل شد را در موفقیت خود مهم دانست و افزود: بخش مهمی از موفقیت‌های خودم منوط به تجربه کار خبرنگاری در ارتباط چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، نیاز جامعه و شناخت از وظایف دستگاه‌ها میدانم.

بصیری پور با بیان مولفه‌های سرعت، دقت و تحلیل داده‌ها در حرفه‌ی خبرنگاری یادآور شد: خبرنگاران در طول فعالیت خبری حرفه‌ای خود به اطلاعات زیادی از جامعه شناسی و روان شناسی دست می‌یابند و شناخت محیطی می‌توانند برنامه‌های کاربردی برای رفع مشکلات مردم در پیشبرد اهداف سازمان‌ها ارائه نمایند.

مسوول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به دستاورد‌های دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان در هشت سال جنگ نابرابر یادآور شد: امروز عرصه هجمه دشمن تغییر کرده است و در جنگ فرهنگی با تضعیف اراده ها، تغییر معانی و نفوذ در پی دستیابی به اهداف خود هستند.

بصیری پور به اهمیت رسانه در بصیرت افزایی اجتماعی اشاره کرد و افزود: نقش رسانه و خبرنگاران در بحث امیدآفرینی، بیان دستاورد ها، نشاط اجتماعی و مطالبه گری در رفع مشکلات مردم بر کسی پوشیده نیست و به واسطه پیگیری خبرنگاران بخشی از گره‌های اجتماعی، فرهنگی و خدمت رسانی به مناطق محروم استان و کشور حل شده است و این نشان از نقش خبرنگاران در عرصه خدمت رسانی به مردم در راستای ارتقا، توسعه یافتگی و پیشرفت استان و کشور دارد.

وی از فکر و قلم خبرنگاران متعهد و انقلابی به عنوان ظرفیتی ارزشمند نام برد و گفت: خبرنگاران به عنوان رابط مردم و مسوولان و چشم بصیر در جامعه می‌توانند نقش مهمی در رفع محرومیت مناطق ایفا کرده و اقدامات موثر پیشرفت ملی را تبیین کنند.

مسوول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که نیمی از جامعه را زنان و بانوان تشکیل داده اند، گفت: میزان تأثیرگذاری بانوان و زنان درجامعه بواسطه نقشی که در خانواده دارند بسیار زیاد است. وی افزود؛ ازدیدگاه‌های یکایک خبرنگاران استان برای تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مرتبط با ماموریت‌های سازمان بسیج جامعه زنان استان استقبال می‌کنم.

بصیری پور از خبرنگاران به عنوان روایتگران امین جامعه یادکرد که می‌توانند برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان به عنوان مشاوران، هیئت‌های اندیشه ورز دیدگاه‌های خود را برای تصمیم گیری صحیح‌تر منتقل کنند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات در سال جاری به تبیین نقش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی پرداخت و ابراز امیدواری کرد: با حضور گسترده مردم در انتخابات امسال سند زرینی بر افتخارات استان ولایتمدار و انتخاباتی به مراتب قوی تر، پرشور و با حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار