با حضور امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه از سامانه شبیه ساز بالگرد AB-212 در پایگاه دریایی ارتش بوشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 15 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز دوشنبه در آیین افتتاح شبیه ساز بالگرد ارتش در بوشهر در پایگاه دریایی ارتش اظهار کرد: امروز در پایگاه دریایی ارتش بوشهر شبیه ساز بالگرد برای استفاده در حوزه هوانوردی افتتاح شد، موضوع تربیت، آموزش و ارتقا مهارت همه کارکنانی که در این تخصص فعالیت می‌کنند حائز اهمیت است، بویژه آموزش هوایی که بایستی از حداکثر ایمنی برخوردار باشد؛ پیش از این آموزش‌های عملی با بالگرد‌ها انجام می‌شد که ریسک و هزینه زیادی داشت تا بالگرد پرواز کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از سال ۱۳۸۸ طرح مطالعاتی ساخت شبیه ساز بالگرد آغاز شده است، گفت: به طور مثال شبیه ساز ناوبری در دانشگاه حضرت امام (ره) در نوشهر یکی از بهترین شبیه ساز‌هایی است که در آنجا پیاده شده که عزیزان برای ناوبری، جداشدن و پهلوگرفتن در اسکله‌ها و دریانوردی در دریا در شرایط مختلف آب و هوایی تمرین می‌کنند.

وی افزود: شبیه ساز زیردریایی در همان سال‌ها به همت صنایع وزارت دفاع ساخته شد و امروز به صورت کلاس غریق سبک و متوسط و سنگین ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریادار سیاری گفت: امروز کامل‌ترین شبیه ساز هوانوردی بالگرد‌ها آماده و در مکانی افتتاح شده که نیروی دریایی، هوایی، پدافند و همه کسانی که با بالگرد کار دارند، بتوانند از این شبیه ساز استفاده کنند و تمام مراحل آموزش عملی را در این شبیه ساز انجام دهند؛ سپس به روی بالگرد ثابتی که اینجا مستقر است آموزش دیده و بعد به راحتی در بالگرد‌ها پرواز کنند.

وی گفت: قبلا در هوانیروز شبیه ساز خارجی قدیمی داشتیم که ۴۷ سال از عمر آن‌ها گذشته و جوابگوی نیازمندی فناوری امروز نبوده است، اما این شبیه ساز بالگرد تولید داخل و صددرصد ایرانی، جوابگوی همه مسائل و مشکلات روز بوده و با فناوری روز ساخته شده است؛ دیگر برای تعمیر و نگهداری و استفاده از بالگرد‌های شبیه ساز نیاز به بیرون نداریم و همه در صنایع وزارت دفاع و با تخصص خود کارکنان نیروی دریایی اجرایی شده و می‌تواند به مردم هم خدمات بدهد.

سامانه شبیه ساز بالگرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش فارس، صبح امروز با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از سامانه شبیه ساز بالگرد AB-۲۱۲ در پایگاه دریایی ارتش بوشهر رونمایی شد.

این سامانه با قابلیت‌های ویژه و منحصر به فرد مطابق با آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی و تولید شده است، کلیه بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سامانه به صورت کاملاً بومی و به دست کارشناسان شرکت ایزایران طراحی و تولید شده و برای اولین بار در ایران از سکو‌های حرکتی با موتور‌های الکتریکی استفاده شده است.

در این شبیه‌ساز، مدل‌سازی رفتار پروازی بالگرد و همچنین صدا‌های شبیه‌سازی شده به طور دقیق و منطبق بر بالگرد اصلی انجام شده و کلیه پارامتر‌های آن منطبق بر استاندارد‌های لازم است.

این سامانه دارای قابلیت‌های مختلف پروازی از جمله پرواز در روز، پرواز در شب، پرواز روی دریا، نشست و برخاست بر روی انواع شناور و پرواز در شرایط ویژه طوفانی و بارانی و همچنین دارای قابلیت شبیه‌سازی شرایط اضطراری بالگرد با قابلیت لرزش و حرکت کابین است.

ایمنی و پیشگیری از سوانح، مدیریت ریسک در شرایط اضطراری، کاهش هزینه‌های آموزش خلبانی، افزایش سرعت واکنش خلبان، مهارت افزایی در ارتباطات رادیویی، مهارت‌های ناوبری و امکان تمرین پرواز در هر زمان و هر شرایطی از مزایای این سامانه است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار