کد خبر: ۱۱۴۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 13 January 2024

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

کشت گلخانه‌ای راهکاری مناسب برای درآمدزایی و راه‌اندازی کسب و کار است نان جویای کار و یا آنان که از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند در فضاهای کوچک به کشت و پرورش محصولات گلخانه‌ای بپردازند،زمینه برای تولید محصولات کشاورزی بهره‌مند شوند،کشت گلخانه‌ای در سال‌های اخیر رونق چشمگیری داشته است و در جامعه به عنوان یک راهکار برای اشتغال جا افتاده است.

 

محصولات مختلفی در گلخانه کشت پرورش و راهی بازار می‌شود مانند سبزی و سیفیجات میوه‌ها گل و گیاه همه در گلخانه قابل کشت است،شاید در گذشته تصورش کمی سخت بود که با چند متر پلاستیک و استفاده تکه از زمین بتوان میوه یا گل و گیاه تولید کرد که علاوه بر تامین نیاز خانواده برای فروش نیز از محصولات تولیدی استفاده کرد ‌

 

برای بیکار نبودن داشتن شغل و رسیدن به درآمد حتماً نیاز نیست در ادارات دولتی دستگاه‌ها و ارگان‌ها به فعالیت مشغول شد گاهی با بالا زدن آستین همت استفاده از روش‌های نوین کشت محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای می‌توان زمینی اشتغال خود و دیگران را فراهم نمود بطوری که کشت گلخانه‌ای در استان‌های مختلف کشور سبب اشتغال جمعیت زیادی از زن و مرد پیر و جوان شده است ‌.

 

یکی از مزیت‌های مهم محصولات گلخانه‌ای این است که در کشت‌های گلخانه‌ای محصولات خارج از فصل خود و در مواقعی که فصل پرورش آنها نیست رشد و پرورش نموده و در بازار موجود هستند. این خود یک راهکار مناسب در این کشت است هچنین کشت گلخانه‌ای به سبب مقرون و با صرفه بودن و بازدهی بالا و افزایش تولید مشتاقان زیادی دارد.

 

یکی از مهم ترین مزایای کشت گلخانه ای، کنترل محیط رشد گیاهان است. تجهیزات گلخانه ای برای کنترل دما، رطوبت یا بررسی میزان گازهای گلخانه ای، با مدل های مختلف در دسترس هستند تا این کسب و کارها راحت تر باشد. نبودن علف های هرز، عدم حمله آفات گیاهی و کنترل بهتر بیماری های گیاهی، از دیگر مزایای انواع کشت گلخانه ای است. با کاشت و پرورش انواع محصولات گلخانه ای، در مصرف آب صرفه جویی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار