معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تدوین تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 13 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا وحید امیری، با اشاره به تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان، اظهارکرد: باتوجه به ظرفیت های گردشگری زیادی که در شهرستانهای استان وجود دارد، از سه ماه پیش برنامه ریزی برای تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان را آغاز کردیم. 

وی افزود: به این منظور نشست‌های مختلفی را با فرمانداران شهرستانها و دستگاه های اجرایی ذیربط همچون ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، محیط زیست و ... برگزار کردیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: پس از این نشست‌ها توانستیم ظرفیت های مختلفی را برای برگزاری حدود ۸۰ رویداد در استان شناسایی و احصاء کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: طبق همین ظرفیت‌ها تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که ماه آینده برگزار خواهد شد از آن رونمایی کنیم. 

امیری خاطرنشان کرد: از مهمترین این رویدادها می توان به جشنواره صخره نوردی بیستون، سیب و انگور کندوله، لیمو قصرشیرین، گلیم هرسین، میوه های بهشتی ریژآو، فرش، تخمه آفتاب گردان و کباب اسمعلی سنقر و ... اشاره کرد. 

وی یادآورشد: تا پایان امسال تقویم رویدادهای گردشگری را به همه فرمانداران استان ابلاغ خواهیم کرد تا برای سال آینده برنامه ریزی لازم را برای برگزاری یک جشنواره شاخص باتوجه به ظرفیت های شهرستان خود داشته باشند و منابع مالی آن را کنار بگذارند. 

معاون گردشگری استان تاکید کرد: برگزاری هرکدام از این رویدادها در سامانه "جانا" وزارتخانه ثبت می شود تا بتوانیم علاوه بر جذب منابع مالی از سوی وزارتخانه برای برگزاری هرساله آن، زمینه ای برای معرفی این رویدادها به تورهای گردشگری را نیز فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار