استاندار لرستان از کاهش نرخ بیکاری استان به میزان 4 درصد از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 11 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، فرهاد زیویار ظهر امروز در حاشیه جلسه‌ی شورای عالی اشتغال که به صورت وبیناری به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری در لرستان ۱۵/۶ (پانزده و شش دهم) درصد بوده است که با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر به۱۱/۶ (یازده و شش دهم) درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز ۴ درصد تا متوسط نرخ بیکاری کشور فاصله داریم که نشان می‌دهد تلاش‌ها را باید مضاعف کنیم که سرعت کاهش این نرخ را افزایش دهیم.

استاندار لرستان جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه که مربوط به تسهیلات اشتغال توسط دستگاه‌ها است را محوری‌ترین موضوع مطرح شده در شورای عالی اشتغال برشمرد و گفت: ظرف سه ماهه پاییز لرستان در پرداخت این تسهیلات رتبه‌ی اول استان‌های کشور را دارد که تأثیرات آن در شروع سال آینده مشخص خواهند شد.

زیویار سوق دادن شرکت‌های سرمایه‌گذاری تحت نظارت حاکمیت از جمله شستا و ایمیدرو برای سرمایه گذاری بیش‌تر در استان‌های محروم را از دیگر موارد عنوان شده در جلسه عنوان و اظهار کرد: حضور این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری در استان می‌تواند شیب نزولی استان در پایین آوردن بیکاری را سرعت بیش‌تری افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: توجه بیش‌تر به استان‌های محروم و کم برخوردار و در اولویت قرار دادن آن‌ها یکی دیگر از مواردی بود که رئیس جمهور در این جلسه بر آن تأکید داشت.

استاندار لرستان گفت: قدمت محرومیت‌ها و مشکلات استان به چند دهه گذشته باز می‌گردد و طبیعی است طی چند سال تمامی این عقب افتادگی‌ها به یکباره جبران نمی‌شود.

زیویار افزود: با این وجود می‌توان با پیگیری‌های لازم در سطح وزارت‌ها سرعت جبران آن را بالا برد و طی دو سال راه ۶ سال را طی کرد تا در دراز مدت بتوانیم به سطح خوبی برسیم.

وی تصریح کرد: توسعه، امری متوازن، برنامه محور، تدریجی و گام به گام است، مسیر فعلی استان بر اساس شاخص‌ها، مسیر درستی است و همین راه را باید با آرامش و تلاش بیشتر و با همدلی جمعی ادامه داد.

استاندار لرستان به نرخ تورم بالای استان نسبت به سایر استان‌های کشور اشاره و بیان کرد: علرغم این موضوع باید توجه داشت که نرخ پایین آمدن تورم در کشور ۲ درصد بوده که طی دو سال گذشته توانستیم در لرستان ۳/۸ (سه و هشت دهم) درصد آن را کاهش دهیم، یعنی سرعت پایین آمدن نرخ تورم در استان خوب است و جای امیدواری و کار و تلاش بیشتر دارد.

استاندار لرستان تاکید کرد: علیرغم این که هنوز جزو ۵ استان با نرخ تورم بالا در کشور هستیم، اما نشان دادیم می‌توان با تلاش و پیگیری سرعت کاهش آن را بالا ببریم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار