استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : بر اساس اعلام شورای عالی اشتغال، درصد بیکاری در استان ایلام به ۷.۶ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 11 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا اظهار داشت : در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۰۰ اشتغال در سامانه رصد ثبت شده و بر این اساس رتبه استان ایلام در سطح ملی، پنجم کشوری و از نظر تعهد اشتغال، ۱۱۷ درصد از این تعهد در سطح استان محقق شده است.

وی گفت : بعد از رصد و بررسی سامانه ملی رصد (اشتغال) و به منظور رفع نواقص و لزوم پاسخگویی ادارات مربوطه، متأسفانه این اقدام انجام نگرفته که همین امر رتبه کشوری استان را به رتبه ۱۴ تقلیل داده است، لذا از همین رو دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی و رفع ابهامات در سامانه ملی رصد هستند.

بهرام نیا افزود : منابع پیش بینی شده اشتغال مربوط به خاص بانک‌ها نیست و ارتباطی هم به منابع و مصارف بانکی ندارد و با توجه به اینکه از طرف دولت تسهیلات مورد نیاز در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد لذا بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند.

وی مطرح کرد : به منظور رونق تولید و اشتغال باید در سطح ورودی و یا خروجی هر کدام از شهرستان‌های استان، غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی و خانگی دایر شود تا ارزش افزوده ناشی از فروش این محصولات با حذف دلالان، مستقیم به جیب تولیدکننده هدایت شود.

استاندار ایلام تاکید کرد : باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی و فروش سوغات ایلام با توجه به تردد روزانه ۱۰ هزار زائر از این استان، استفاده کرد و دستگاه‌های متولی این امر با هماهنگی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام باید ظرف یک ماه آینده مقدمات این کار را فراهم کنند./ع

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار