مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه ۳۵۰ جواز تاسیس صنعتی در قالب ایجادی و توسعه‌ای با سرمایه گذاری ۹۸ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۲۹۲ نفر در قم صادر شده‌است.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 11 January 2024

اکبر ابدالی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی در این رابطه بیان داشت: طی مدت یاد شده اقدام لازم برای صدور ۲۹۳ جواز ایجادی (‌ایجاد واحد صنعتی جدید)‌ با سرمایه‌گذاری ۷۹ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۲۴ نفر در شهرک‌های صنعتی قم انجام شد.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه تعداد ۵۷ مورد جواز توسعه‌ای (توسعه واحدهای صنعتی موجود) با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۱۶۸ نفر در قم صادر شد که نشان دهنده ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی استان است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی استان، اقدام‌های لازم برای تعیین راهبردها در این حوزه صورت گرفته و براین اساس صنایع پاک، دانش‌بنیان، فناور،‌ کم آب‌بر و مرتبط با پوشاک ایرانی و اسلامی در اولویت صدور مجوزهای لازم برای راه‌اندازی واحد تولیدی در قم قرار دارد.

صنعت قم طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند و سهم قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی استان به آن اختصاص یافته است، اکنون وضعیت تولید و اشتغال صنعتی در قم به نحوی است که تعداد قابل توجهی از واحدها به نیروی کار جدید نیاز دارند و شرایط خوبی برای اشتغالزایی در این بخش فراهم شده‌است.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار