رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران گفت: به ۸۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ آموزش حقوقی ارائه شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، جواد اسدی‌مزدی اظهار داشت: به ۸۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ آموزش حقوقی ارائه شد.

 

ارائه خدمت حقوقی و قضائی به ۸۴۶ مددجوی کمیته امداد مازندران  

وی به برگزاری کلاس آموزش حقوقی توسط کمیته امداد استان مازندران اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، ۱۲۴۶ مددجوی تحت حمایت در کلاس‌های آموزش حقوقی شرکت کردند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران بیان داشت: آموزش حقوقی به مددجویان با موضوعات چگونگی تنظیم قراردادها، دعاوی و اختلاف کارگری و کارفرمایی، مطالبات و دعاوی راجع به مطالبه وجه چک و سفته، حقوق خانواده و موضوعات مربوط به مهریه و نفقه و حضانت و قیومیت فرزندان و ... بوده است.

اسدی‌مزدی با قدردانی از همراهی خَیِّرین حقوقدان با این نهاد حمایتی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۰ وکیل نیکوکار به ولی نعمتان و نیازمندان تحت پوشش در سطح استان در بخش‌های مشاوره و آموزش حقوقی خدمات رایگان ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه نخست سال‌جاری ۶۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفت و برای ۸۴۶ مددجو مشاوره و معاضدت حقوقی انجام شد.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه، ۷۳ مورد تنظیم قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها نیز در ادارات کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفته است بیان داشت: اداره حقوقی استان در زمینه ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی، زوجین و تنظیم صورت‌جلسات فسخ و یا اقاله و توافقات فی‌ما‌بین و تنظیم قراردادهای مددجویان فعالیت داشته است.

اسدی خاطرنشان کرد: تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران به استناد تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی وتبصره ماده ۵ قانون حمایت خانواده از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم قضایی معاف بوده و این نهاد در بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب مددجویان، کاهش هزینه کارشناسی کارشناسان دادگستری در پرونده‌های مددجوی کمک می‌نماید.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار