لطف اللهیان:
دکتر حمید لطف اللهیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه عزای امام حسین(ع) نهادی مردمی است و باید تلاش کنیم تا این سرمایه اجتماعی همچنان مردمی بماند، اظهار کرد: امام حسین(ع) با نهضت خود این سرمایه اجتماعی را برای ما به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 19 October 2015

شهردار اردبیل گفت: ما با سرمایه اجتماعی محرم انقلاب کردیم و این سرمایه؛ خود در طول 8 سال دفاع مقدس نمودی عاشورایی داشت.

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه عزای امام حسین(ع) نهادی مردمی است و باید تلاش کنیم تا این سرمایه اجتماعی همچنان مردمی بماند، اظهار کرد: امام حسین(ع) با نهضت خود این سرمایه اجتماعی را برای ما به وجود آورده است.

وی ادامه داد: اگر اعتباری برای آن قرار دادیم و عزای امام حسین(ع) را سازماندهی دولتی کرده ایم، حتما به ترویج و تعمیق فرهنگ عاشورایی کمک کردیم.

به گفته لطف اللهیان، عاشورا مهم ترین سرمایه اجتماعی در حوزه دینی و مذهبی بوده که باید از این هویت مهم مسلمانان بهره برداری لازم انجام شده و در راه حفظ آن تلاش گردد.

این مسوول با یادآوری سرمایه فرهنگی عاشورا، گفت: برای حفظ سرمایه فرهنگی عاشورا و برای جلوگیری از انحراف آن و برای جلوگیری از اینکه این سرمایه دستمایه فرصت طلبان نشود و ارزان فروخته نشود، باید تمامی سعی خود را به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: توجه به روش ائمه اطهار(ع) در بزرگداشت عاشورا می تواند محور و عیار مناسبی برای عزاداری های ما باشد؛ که تمامی سعی ائمه بر این بود تا عاشورا به عنوان یک مکتب آزادی بخش و نجات بخش زنده بماند.


ترویج و تعمیق فرهنگ عاشورایی/

آئین های مذهبی محلی، ریشه در باورهای مردم اردبیل دارد

شهردار اردبیل با تأکید بر ضرورت صیانت از آیین های مذهبی محلی ریشه دار در اردبیل، اظهار کرد: آیین های سنتی در مناطق را نمی توان نادیده گرفت و یا تسری نداد، چرا که این آیین ها ریشه در فرهنگ، تاریخ و باورهای مردمی اردبیل دارد و سرمایه اجتماعی بزرگی برای این شهر محسوب می شود.

لطف اللهیان ابراز کرد: عزا برای سیدالشهداء(ع) و حرکت موکب عزای حسین(ع) در اردبیل تنها مختص به دهه محرم نیست، چراکه نام حسین (ع) در زندگی اردبیلی ها جریان دارد و اردبیل، این پایتخت عشق ورزی به ساحت سرور شهیدان در لابه لای تاریخ و فرهنگ خود، در درجه اعلاء ارادت خالصانه را در میدان امتحان و عمل به اثبات رسانده است.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: چند سالی است که در آستانه محرم و پیش از سنت دیرینه تشت گذاری، همایش استقبال از محرم برگزار می شود که در حقیقت بر حفظ سنت های عزاداری اردبیل تأکید دارد.

وی متذکر شد: امسال در آستانه محرم و بنا به رسمی که شهرداری اردبیل در چند سال اخیر در حوزه مشارکت در برگزاری آئین های عزاداری محرم در پایتخت حسینیت آغاز کرده است؛ چهاردهمین همایش استقبال از محرم را برگزار نمود.

لطف اللهیان اضافه کرد: شهرداری اردبیل در نظر دارد در راستای سیاست و رویکرد جدید خود در ارتقای نگرش به شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، برنامه ها و طرح های فرهنگی و اجتماعی را در سطح شهر بازتعرف نموده و این برنامه ها را به شکل عمومی اجرا نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار