ایمپلنت دندان بی نظیرترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است که در آن یک پایه شبیه به پیچ در درون استخوان قرار می گیرد و به آن جوش می خورد. به علت محبوبیت زیاد، امروزه ایمپلنت های تقلبی نیز در بازار وجود دارند که در این مقاله به راه حل تشخیص آن می پردازیم. 
کد خبر: ۱۱۴۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 10 January 2024

تشخیص ایمپلنت تقلبی

ایمپلنت دندان

در زمان های دور تا به امروز انسان ها دچار بی دندانی می شدند و این بی دندانی دارای دلایل مختلفی بود. البته برخی از افراد دلیل بی دندانی شان مادر زادی و ژنتیکی است. تا به امروز روش های گوناگونی برای درمان بی دندانی انسان ارائه شده است اما در حال حاضر کاشت ایمپلنت دندان یک روش مناسب برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد که روزانه در حال پیشرفت است.

همچنین این روش درمانی دغدغه بی دندانی را برای بیماران از بین برده است و علاوه بر درمان بر زیبایی چهره افراد نیز می تواند تاثیر گذار باشد. این روش درمانی ترمیمی علاوه بر این که دندان از دست رفته را درمان می کند ریشه دندان را نیز مورد درمان قرار می دهد، مانع تحلیل رفتن استخوان فک و بهم خوردن حالت آن می شود.

محبوبیت بالای این درمان در بین بیماران بسیار زیادی که دارای بی دندانی هستند باعث شده برند های مختلفی  در سراسر دنیا مشغول به ساخت ایمپلنت های دندانی شوند. البته باید گفت در هر صنعتی افراد سود جویی نیز وجود دارند که از روش های تقلبی اقدام به تولید اجناس نامعتبر کنند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی تشخیص ایمپلنت اصل و تشخیص ایمپلنت تقلبی می پردازیم.

ایمپلنت اصل و با کیفیت

اگر کمی راجع به این روش درمانی تحقیق داشته باشید متوجه این موضوع می شوید که برای درمان به روش ایمپلنت دندان از تجهیزات زیادی استفاده می شود و کیفیت این تجهیزات و اصل بودنشان در روند درمان و موفقیت درمان تاثیر بسیار زیادی را دارد. از همین جهت بهتر است اگر روش درمان ایمپلنت را انتخاب کرده اید از ایمپلنت های اصل و با کیفیت استفاده نمایید تا از درمانی موفقیت آمیز با طول عمر بالا بهره مند شوید.

ایمپلنت فیک یا تقلبی

ایمپلنت های فیک و تقلبی دارای کیفیت مناسبی نیستند. ایمپلنت های تقلبی‌ می توانند روند درمان و سلامت بیمار را تحت تاثیر قرار داده و آن را به خطر بی اندازند. از همین جهت بهتر است اگر قصد درمان به روش ایمپلنت را دارید از ایمپلنت های اصل و با کیفیت استفاده نمایید. بهتر است بدانید که ایمپلنت های فیک ممکن است موجب شکست درمان، بروز عوارض و هزینه های اضافی درمان شوند از همین جهت در انتخاب ایمپلنت خود برای درمان کوشا باشید.

نحوه تشخیص ایمپلنت تقلبی

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد و اهمیت این موضوع تشخیص ایمپلنت اصل برای پزشکان و بیماران بسیار مهم است. تشخیص ایمپلنت تقلبی از ایمپلنت اصل کمی دشوار است. ما در این مقاله قصد بررسی برخی موارد را داریم تا شما با خیال راحت تر از اصل بودن ایمپلنت خود اطمینان حاصل فرمایید و با خاطری آسوده درمان خود را انجام دهید.

استفاده از کلینیک های معتبر

همانطور که می دانید کلینیک های بسیار متفاوتی وجود دارد که در زمینه ایمپلنت دندان فعالیت می کنند. زمانی که شما از کلینیک های معتبر استفاده می کنید می توانید دارای آرامش خاطر باشید زیرا کلینیک های معتبر قطعا از ایمپلنت های اصلی استفاده می کنند و حاضر به تخریب اعتبار خود نیستند. 

هیچ ارزانی بی دلیل نیست ! 

در مورد ایمپلنت های ارزان نیز باید توجه داشته باشد، ریسک ایمپلنت تقلبی در آنها بسیار بالاتر می باشد. در صورتی که می خواهید درباره قیمت ایمپلنت اصلی بیشتر بدانید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید. 

بیشتر بخوانید » هزینه ایمپلنت دندان

مشاهده جعبه و اطلاعات ایمپلنت دندان

هر نوع ایمپلنت دندان قطعا دارای جعبه مخصوص به خود می باشد و شما با بررسی جعبه و اطلاعاتی که روی آن نوشته شده می توانید از صحت اطلاعات و  اصالت ایمپلنت خود اطمینان حاصل فرمایید.

زیرا عموما ایمپلنت های فیک دارای جعبه های دقیقی نیستند و یا هر ایمپلنت جعبه مخصوص به خود را ندارد به همین علت داشتن جعبه با اطلاعات و اصالت کالا می تواند تا حدی اطمینان خاطر بابت ایمپلنت اصلی را فراهم سازد. از طرفی باید گفت برخی از ایمپلنت ها دارای پاسپورت هستند.

تشخیص ایمپلنت تقلبی

پاسپورت ها نشان دهنده اطلاعاتی دقیق از پایه ایمپلنت های مورد استفاده در سرتاسر دنیا هستند. وجود پاسپورت یکی دیگر از مواردی است که می تواند اصالت ایمپلنت را تا حدی نشان دهد. 

مطالعه درباره برند ایمپلنت دندان

پیش از این که اقدام به‌ کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید شما با پزشک خود در باره برند ایمپلنت مشورت خواهید داشت تا بتوانید برند ایمپلنت که مناسب شماست را برای درمان انتخاب کنید، با کمی تحقیق می توانید اطلاعات کافی را در باره ایمپلنتی که انتخاب کردید به دست بیاورید و از درمان خود با استفاده از این برند ایمپلنت اطمینان حاصل فرمایید.

وجود نمایندگی ایمپلنت ها

وجود نمایندگی هر برند ایمپلنت سازی در ایران از موارد بسیار مهم است زیرا وظیفه اصلی نمایندگی ها تضمین اصالت و کیفیت هر محصول از آن برند است. به همین دلیل نیز وجود نمایندگی های مجاز از آن برند می تواند به پزشکان در تشخیص اصالت کالا کمک بسیار مهمی کند و باعث آرامش خاطر شما شود. در ادامه این مبحث باید بگوییم که برند های ایمپلنت سازی زیادی از تمام شرکت های سازنده در ایران دارای نمایندگی می باشند.

وجود ضمانت ایمپلنت

هر برند ایمپلنت سازی محصولات خود را به نوبه خود ضمانت می کند و این ضمانت ها با هم متفاوت هستند. این ضمانت ها نشانه ای از کیفیت و‌اعتماد به محصول می باشند. شما با مشاهده و مطالعه این ضمانت ها راحت تر می توانید آن محصول را مورد استفاده قرار دهید.  هر چند باید بدانید که این ‌ضمانت های ایمپلنت دندان وابسته به محصول مورد انتخاب شما و پزشک شما می تواند کاملا متفاوت باشد.

مشاهده نتیجه درمان

یکی دیگر از مواردی که می تواند نشان دهنده اصل بودن ایمپلنت باشد نتیجه درمان است. البته این مورد زمانی است که شما از ایمپلنت استفاده کرده باشید زیرا پیش از کاشت ایمپلنت نمی توان نتیجه موفقیت آمیز ایمپلنتی را مورد بررسی قرار داد.

مزایای استفاده از ایمپلنت های اصل

در مطالب بالا تمامی مواردی که با استفاده از آن اصالت ایمپلنت را می توانید تشخیص دهید ذکر کرده ایم. ایمپلنت های اصلی دارای مزایای بسیار زیادی هستند زیرا دارای کیفیت بالایی در متریال محصولات خود هستند. اولین مزیت استفاده از ایمپلنت های اصلی در درمان افزایش درصد موفقیت می باشد و همچنین طول عمر درمان با استفاده از این ایمپلنت ها بسیار بالا می باشد.  مزایای استفاده از ایمپلنت اصلی از قبیل موارد زیر می باشد:

طول عمر بالا – کاربردی بودن عمکرد ایمپلنت مانند دندان های طبیعی انسان – حفظ سلامتی دندان – افزایش درصد موفقیت کاشت

آخرین مورد در تشخیص ایمپلنت تقلبی این است که علاوه بر تمام مواردی که شما باید درباره ایمپلنت اصل میدانستید و نحوه تشخیص آن در بالا بررسی شد، اما همانطور که گفته شد تشخیص ایمپلنت اصل حتی با دانستن موارد بالا بسیار دشوار است. مهم ترین موردی که می تواند به شما در این مسئله کمک کند انتخاب کلینیک معتبر در زمینه ایمپلنت دندان است. زیرا همان طور که به این موضوع اشاره کردیم پزشکان ماهر و معتبر، کلینیک های معتبر و پزشکان به نام هیچ گاه اعتبار خود را برای استفاده از ایمپلنت های دندان تقلبی زیر سوال نخواهند برد و از همین جهت شما با خیالی راحت و آسوده می توانید درمان خود را در این کلینیک ها تحت نظر دندان پزشک با تجربه انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار