بخشدار مرکزی شهرستان دیر گفت: ساعت کاری بیمارستان شهرستان دیر کم نشده بلکه برای ارائه بهتر خدمات، بیمارستان دو شیفت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 09 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، معصومه محمدی بخشدار مرکزی دیر با اشاره به گلایه‌های برخی رسانه‌ها درخصوص کم شدن ساعت کاری بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر، اظهار کرد: ساعت کاری بیمارستان شهرستان دیر کم نشده بلکه برای ارائه بهتر خدمات، بیمارستان دو شیفت شده است.

کمبود پزشک، مسئله اصلی حوزه درمان

وی افزود: مسئله اصلی ما در حوزه درمان، کمبود پزشک به‌دلیل نداشتن پانسیون است که برای حل این معضل در دهه فجر افتتاحیه ۱۲ واحد پانسیون پزشکان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان را خواهیم داشت و سپاه سیدالشهدای این شهرستان نیز درحال ساخت درمانگاهی تخصصی برای کمک به وضعیت درمانی شهرستان است.

افتتاح بزرگترین مرکز فنی وحرفه‌ای جنوب کشور

وی از افتتاح بزرگترین مرکز فنی و حرفه‌ای جنوب کشور در شهرستان دیر خبر داد و افزود: برای این طرح تاکنون ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در سفر دوم ریاست جمهور تصویب شده است و برای تخصیص این اعتبار منتظر امضای تفاهم‌نامه هستیم.

اجرای ۲ طرح آبشیرین‌کن روستایی

این مقام مسوول ادامه داد: دو طرح درآمدزای آبشیرین‌کن در روستا‌های حاجی‌آباد و جبرانی درحال ساخت است که به‌زودی پایان می‎‌یابند.

حمایت از بخش خصوصی با پرداخت وام

وی یادآور شد: ما با اعطای وام با درصد‌هایی پایین‌تر از نرخ بانک‌ها و تسهیل دریافت اسناد برای اجرای کار از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و بر همین اساس در تلاشیم تا در بخش گردشگری در یکی از روستا‌های این بخش، توسعه ایجاد کنیم.

راه‌اندازی کارگاه عبابافی

محمدی بابیان اینکه تاکنون در بخش دیر ۱۲ طرح عمرانی به ثبت رسیده است و تا دهه فجر این تعداد افزایش می‌یابد، اعلام کرد: در تلاشیم تا با ساخت کارگاه عبابافی یا خیاطی در بردستان یا شهر دیر، زمینه اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار را ایجاد کنیم. رویکرد ما آموزش و سپس ارائه محصول و فروش در بخش توسعه اقتصادی است.

اجرای پروژه پرورش ماهی در روستا‌ها

بخشدار دیر اضافه کرد: در راستای اشتغال آفرینی، طرح حوضچه پرورش ماهی در روستای جبرانی با چهار حوضچه به اعتبار ۲ میلیارد تومان و در روستای اولی شمالی در دهه فجر افتتاح می‌شود و در روستای بی‌بی خاتون نیز به تازگی مجوز ساخت پرورش ماهی دریافت شده است و در آینده‌ای نزدیک طرح پرورش ماهی در این روستا نیز شروع می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار