معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افراد مبتلا به بیماری دیابت باید یک رژیم غذایی مناسب را برای خود تهیه و رعایت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 09 January 2024

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بیماری دیابت یک درمان سریع و آنی ندارد و درمان آن فقط اصلاح سبک زندگی است.

وی افزود: همه افرادی که به دیابت مبتلا شده‌اند باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و برای کنترل قندخون خود هر روز به اندازه مشخص و در زمان مشخصی غذا بخورند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افراد مبتلا به دیابت به جای خوردن حجم بیش از حد غذا در چند وعده باید تعداد وعده‌ها را بیشتر و حجم غذاها را کمتر کنند.

وی عنوان کرد: این افراد باید رژیم غذایی متنوعی داشته باشند و بعد از مدت کوتاهی از خوردن هر وعده غذایی، قند خون خود را اندازه‌گیری کنند و غذاهایی که قند خونشان را بالا می‌برد باید از وعده‌های غذایی خود آن‌ها را حذف کنند.

این مقام مسئول گفت: این افراد باید برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان از گوشت سفید مانند《مرغ و ماهی》 و همچنین《حبوبات و لبنیات》 استفاده کنند.

شکیبا ادامه داد: مصرف زیاد پروتئین ممکن است به کلیه‌ها آسیب برساند و این افراد باید از مصرف زیاد چربی و نمک خودداری کنند و بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات‌ استفاده کنند و در مصرف زیاد میوه‌های شیرین زیاده‌روی نکنند.

وی تشریح کرد: افراد مبتلا به دیابت باید از سرخ کردن غذاها خودداری کنند و غذاهایشان را بخارپز یا کباب کنند و از نان‌های سبوس دار مانند نان سنگک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد: ورزش یکی از اصلی‌ترین عوامل کنترل و درمان دیابت است مردم باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنند تا از عوارض دیابت در امان باشند و بتوانند وزن خود را کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف منظم و سر وقت داروها از مهمترین کارهایی است که افراد مبتلا باید انجام دهند و این افراد باید به صورت ماهانه به آزمایشگاه مراجعه کنند و از وضعیت قندخون خود آگاه باشند که نسبت به ماه گذشته قندخونشان بیشتر یا کمتر شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار