رئیس بسیج ورزشکاران سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:
رئیس بسیج ورزشکاران سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: بیش از یک هزار و ۴۰ نفر به همت بسیج ورزشکاران، به صورت کاروانی یا پیاده‌روی به مناطق عملیاتی مهران و دهلران اعزام شدند تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 10 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب‌اله مرادی رئیس بسیج ورزشکاران سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، بیان داشت: جذب ورزشکاران به بسیج، مهم‌ترین راهبرد اصلی بسیج ورزشکاران است که تمام تلاش خود را به این منظور انجام خواهیم داد.

وی افزود: پس از جذب، بسیج ورزشکاران همانند سایر اقشار بسیج، با تأسی از فرهنگ بسیجی و روحیه و منش پهلوانی که دارد در طی بحران‌ها و شرایط سخت همواره در کنار مردم و خصوصاً نیازمندان بوده است و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی اقدام کرده که تشکیل ۱۳ گروه جهادی با بیش از ۱۳۰ ورزشکار در سطح استان و فعالیت‌هایی از قبیل کمک‌های معیشتی، کمک در ساخت منازل محرومین، کمک به مدارس محروم که از امکانات ورزشی کمتر برخوردار است و کمک به آزادسازی زندانیان نمونه‌هایی از فعالیت‌های‌ این سازمان است.

 رئیس بسیج ورزشکاران سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ادامه داد: انجام کارهای اصولی و اجرایی برای پیشبرد اهداف فرهنگی از جمله ترویج معنویت، امری حائز اهمیت است که با بهره گیری از همه ظرفیت های بسیج در ورزش قابلیت اجرایی پیدا می کند و از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور، بیش از یک هزار و ۴۰ نفر به صورت کاروانی یا پیاده‌روی به مناطق عملیاتی مهران و دهلران اعزام شدند که با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: دشمن برای قشر جوان برنامه‌ریزی کرده و وظیفه ما مسئولان این است که اجازه ندهیم دشمنان یأس و ناامیدی را به جوانان القا کنند که این اردوها با هدف آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار، شهادت، ایستادگی و مقاومت در حال اجراست که منجر به افزایش روحیه خودباوری واعتماد به نفس در جامعه ورزش می‌شود.

وی اظهار داشت: هدف اردوها پیشرفت و آبادانی، تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، جهادی، نظامی و ...است و با توجه به پیشرفت کشور در این عرصه‌ها، لازم است که این دستاوردها در قالب اردوی راهیان‌ پیشرفت بیان شود که تاکنون ۵۴۰ نفر از اعضای بسیج ورزشکاران از واحدهای صنعت، کارخانجات و طرح‌های عظیمی چون سدها بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از برنامه‌های این سازمان است که در طول سال انجام می‌گیرد.

 وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای ورزشکار در راستای کنگره ۳ هزار شهید استان و ۸۳ شهید ورزشکار اشاره گفت: ثبت شهدای ورزشکار در سامانه شهدای ورزشکار در دستور کار قرار دارد و انشاءالله برآنیم که اطلاعات جامع‌تری از شهدای ورزشکار استان تهیه کنیم.

مرادی تصریح کرد: جهاد تبیین از رسالت‌های مهم بسیج ورزشکاران است و در جنگ ترکیبی هستیم و دشمن سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش دارد و هدف دشمن ایجاد نارضایتی عمومی بوده و به دنبال آن است که مردم را نسبت به نظام بدبین کند که تکلیف ما جهاد تبیین و روشنگری است تا در این فضای غبارآلود، واقعیات را در جامعه به‌ درستی منعکس کنیم که ورزشکاران در جهاد تبیین نقش مهمی دارند و می‌توانند موفقیت را به بهترین شکل ممکن در سطح جامعه بازتاب بدهند.

تاکنون بیش از ۴۵ مورد جلسات جهاد تبیین با موضوعات مختلف و به روز جامعه در سطح باشگاه‌ها و رویدادهای ورزشی صورت گرفته و علاوه بر آن در دیدارهای چهره به چهره به این مسئله مهم پرداخته شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار